IBM toont met partners cocreatie toeassingen op MWC 2019

04-03-2019 | door: Witold Kepinski

IBM toont met partners cocreatie toeassingen op MWC 2019

IBM heeft tijdens het Mobile World Congress (MWC) 2019 in Barcelona samen met Vodafone, VW SEAT, KONE en Mitsufuji de aandacht gevestigd op manieren waarop de convergentie van 5G, cloud computing en kunstmatige intelligentie bedrijven en levens over de hele wereld kan transformeren.

Cloud- en high-speed connectiviteit helpen volgens IBM bedrijven bij het aanboren van een overvloed aan krachtige IT-services zoals AI, augmented reality en blockchain bieden zeer contextuele en gepersonaliseerde ervaringen voor klanten en medewerkers. Maar met het gemiddelde bedrijf, dat meestal maximaal 15 clouds en meerdere soorten AI gebruikt, is het een groot obstakel om alles op een veilige en geoptimaliseerde manier samen te laten werken.

Cloud

IBM en Vodafone hebben eerder een samenwerking van 550 miljoen dollar getekend om deze uitdaging aan te gaan door connectiviteits-, cloud- en AI-technologieën samen te brengen om bedrijven te helpen complexiteit uit hun digitale transformaties te verwijderen.

"De samenwerkingsverbanden van IBM met wereldwijde telco-bedrijven zoals Vodafone zullen de implementatie van 5G versnellen en de toegang tot nieuwe technologieën zoals AI, blockchain, edge computing en IoT vergemakkelijken " zo beweert Michael Valocchi, IBM General Manager van de nieuwe onderneming met Vodafone. "Dit komt omdat de belofte van 5G niet alleen afhankelijk is van glasvezel, spectrum en gadgets, maar ook van geavanceerde niveaus van integratie, automatisering, optimalisatie en beveiliging in de steeds complexere IT-systemen die bedrijven bouwen in een poging om te transformeren."

AI

Greg Hyttenrauch, co-leider van de nieuwe onderneming voor Vodafone Business, legt uit dat "door de open cloud, connectiviteit en draagbare AI-technologieën te bieden die bedrijven nodig hebben om gegevens, workloads en processen over de breedte van hun IT-systemen te beheren, Vodafone en IBM helpen bij het stimuleren van innovatie en het transformeren van gebruikerservaringen in verschillende industrieën - van retail tot landbouw. ?"

SEAT, een lid van de Volkswagen Group, maakt gebruik van IBM Cloud en Watson AI-technologie in combinatie met de kracht van high-speed 5G-connectiviteit om zichzelf te herpositioneren als leverancier van mobiliteitsdiensten en stedelijke mobiliteit (foto) te transformeren. "Bij SEAT werken we samen met innovatieve steden en technologiebedrijven om oplossingen te bedenken om stedelijke mobiliteit eenvoudiger en efficiënter te maken", aldus Jordi Caus , SEAT's hoofd New Urban Mobility Concepts. "IBM helpt ons met het bedenken van nieuwe benaderingen van mobiliteit met cloud en AI die onze bedrijfsstrategie zullen veranderen en tegelijkertijd het leven van mensen in stedelijke gebieden zullen verbeteren."

Watson IoT

KONE, fabrikant van liften en roltrappen, tikt IBM Watson IoT-oplossingen aan op de IBM Cloud om dagelijks meer dan een miljard mensen over de hele wereld in beweging te houden. Met behulp van IBM IoT-technologie gaat KONE van reactieve naar proactieve naar voorspellende services.

"Onze IoT-technologie kan continu maximaal 200 kritieke parameters van een enkel stuk KONE-apparatuur bewaken, waardoor een compleet nieuwe ervaring wordt geboden bij onderhoudsdiensten", zegt Jean-Paul Bourgeat, KONE's Service Director voor Zuid-Europa , het Midden-Oosten en Afrika . "Door samen te werken met IBM, kan KONE nu veel meer waarde toevoegen aan onze klanten, met services die bijvoorbeeld kunnen leiden tot een verbetering van de eerste keer met 25%."

Eerder deze maand kondigde IBM een partnerschap aan met Mitsufuji, een bedrijf in Japan dat veiligheidsoplossingen voor werknemers biedt, waaronder aangesloten kledingstukken, IoT-technologie en AI om werknemers te waarschuwen voor situaties met een hoog risico. Mitsufuji gebruikt IBM Maximo Worker Insights en IBM's IoT Platform om organisaties te helpen de veiligheid van werknemers te bewaken, trends en potentiële problemen te herkennen en te reageren op veranderende omgevingscondities.

"Met behulp van de geavanceerde analytics en cloud-mogelijkheden van IBM, kunnen we een bijna compleet beeld van de veiligheid van een werknemer creëren", zegt Ayumu Mitera , CEO van Mitsufuji. "Wearables, smart devices en omgevingssensoren produceren allemaal enorme hoeveelheden gegevens die in realtime worden geanalyseerd, waardoor onze klanten veiligere werkomgevingen kunnen creëren en we onze innovaties drie keer sneller kunnen verkopen dan voorheen."

Terug naar nieuws overzicht
Cloud