Witold Kepinski - 06 maart 2019

Usabilla wordt overgenomen door SurveyMonkey

SurveyMonkey heeft een overeenkomst gesloten voor de overname van het Nederlandse Usabilla. Usabilla levert ‘Voice of Customer’ (VoC) oplossingen die worden gebruikt door ruim 450 grote organisaties in 35 landen, waaronder bekende merken zoals Philips, Lufthansa en Vodafone.

Met de technologie van Usabilla zijn organisaties in staat feedback van klanten in real-time te verzamelen en te analyseren. Op basis daarvan kunnen deze organisaties vervolgens hun producten en klantervaring verbeteren. Usabilla is gevestigd in Amsterdam en telt ruim 130 medewerkers in Europa, de VS en Australië.

“Usabilla’s uitstekende oplossing voor het verzamelen van real-time digitale feedback van klanten, versterkt ons enterpriseportfolio en vergroot onze internationale aanwezigheid”, zegt Zander Lurie, CEO van SurveyMonkey. “Ieder merk moet een optimale digitale ervaring bieden om klanten aan te trekken en vast te houden. Met de oplossing van Usabilla kunnen organisaties 100.000 feedbackinteracties per dag verzamelen. Zo kunnen zij hun digitale ervaring verbeteren en de groei stimuleren. Met de overname van Usabilla versterken wij onze positie in deze snel groeiende miljardenmarkt. Ik ben dan ook zeer blij om het Usabilla-team te mogen verwelkomen bij SurveyMonkey, zodat we samen de volgende stappen kunnen zetten.”

“Het bereik van SurveyMonkey in 345.000 organisaties over de hele wereld, de sterke merknaam en de verkoopexpertise van het bedrijf zullen zorgen voor groei in nieuwe markten en nieuwe industriesectoren”, zegt Marc van Agteren, CEO van Usabilla. “We delen met SurveyMonkey hun missie ‘To Power the Curious’, evenals het commitment om SaaS-oplossingen te bouwen waarmee organisaties hun klantervaring kunnen verbeteren.”

Uit data van SurveyMonkey blijkt dat driekwart (75%) van gebruikers wel eens een website heeft verlaten en dat 58% wel eens een online aankoop heeft afgebroken vanwege een fout of een slechte gebruikerservaring. Tegelijkertijd ontbreekt het de eigenaars en ontwikkelaars van deze websites aan inzichten over de digitale ervaringen die zij bieden, omdat slechts een klein aantal klanten ontdekt hoe ze feedback moeten geven.*

Usabilla’s innovatieve en veilige platform maakt het gemakkelijk om feedback te verzamelen waarmee digitale ervaringen verbeterd kunnen worden, om zo de verkoop te stimuleren. Het platform is een uitstekende aanvulling op de bestaande oplossingen van SurveyMonkey. Zo ontstaat het meest complete portfolio voor het verzamelen en analyseren van informatie van klanten. SurveyMonkey biedt al SurveyMonkey CX, een kant-en-klare NPS (Net Promotor Score) -oplossing waarmee bedrijven feedback van klanten kunnen verzamelen, begrijpen en op basis daarvan acties kunnen ondernemen. TechValidate vertaalt feedback van klanten naar case studies, testimonials, reviews en meer. Aansluitend op SurveyMonkey’s open platform-strategie, kunnen de oplossingen van Usabilla eenvoudig geïntegreerd worden met bekende SaaS-platforms en andere systemen die SurveyMonkey-klanten al gebruiken, zoals Jira en Slack.

Wil jij dagelijkse updates?

Schrijf je dan in voor onze nieuwsbrief!