Het Paleis voor Schone Kunsten in Brussel BOZAR is een partnership aangegaan met Aruba, onderdeel van Hewlett Packard Enterprise. Het doet dat om een veilige, mobile-first-architectuur te implementeren om eenvoudige en veilige connectiviteit voor zowel medewerkers als bezoekers te garanderen en tegelijk de basis te leggen voor het creëren van digitaal ondersteunde ervaringen.
De afgelopen tien jaar steeg het jaarlijkse bezoekersaantal van BOZAR van 300.000 naar bijna 1,3 miljoen. Om te blijven voldoen aan hoge verwachtingen van de bezoekers en nieuwe bezoekers aan te trekken, besloot het Paleis voor Schone Kunsten om de technologische mogelijkheden van het gebouw te ontwikkelen en het klaar te maken voor de 21ste eeuw. Naast de uitdagende opdracht om het gerenommeerde gebouw te moderniseren met behoud van de befaamde art-nouveauaspecten, moest de oplossing het probleem van inconsistente dekking verhelpen en drie netwerkgebruikersprofielen (bezoekers, medewerkers en klanten) ondersteunen, en dat terwijl de bezoekerservaring doorheen de gehele implementatie zo min mogelijk verstoord werd.
Om dit te bewerkstelligen, werkte BOZAR samen met Aruba en QUANT ICT, een lokale platinum partner, en implementeerde het de volgende verbeteringen:
"Als we willen dat BOZAR slaagt en groeit, dan moeten we de kansen die technologie ons biedt, omarmen", zegt Paul Dujardin, CEO en artistiek directeur van BOZAR. "Om de jongere generatie aan te spreken, moet BOZAR de plaats zijn waar kunst, wetenschap en technologie samenkomen. Dankzij het netwerk dat we nu hebben, hebben we eindelijk de mogelijkheid om dat te realiseren."
Het komende jaar gaat BOZAR de flexibele oplossing van Aruba gebruiken om de efficiëntie van het gebouw te verbeteren, onder andere door bezoekersgegevens effectiever in te zetten. Met het mobiele-betrokkenheidsplatform krijgt BOZAR een veel beter inzicht in de interactie tussen bezoekers en het gebouw, en zal het in staat zijn om dit te gebruiken om meer gerichte marketingboodschappen te ontwikkelen. Daardoor wordt het makkelijker om tickets voor toekomstige events te verkopen en inkomsten te genereren.
Het team zal er ook naar streven om het digitale aanbod voor gebruikers te verenigen door een geïntegreerde service te bieden op de website en de app van BOZAR. De app wordt uitgerust met verdere functionaliteiten, waaronder het aankopen van tickets voor toekomstige events en het boeken van een tafel in één van de restaurants van BOZAR.
Meer informatie over de implementatie leest u hier of ziet u hier.