Accenture Interactive neemt Storm Digital over

15-03-2019 | door: Wouter Hoeffnagel

Accenture Interactive neemt Storm Digital over

Accenture neemt Storm Digital over, een full-service digital marketing-bureau gespecialiseerd in social, programmatic en search advertising-diensten. Het bedrijf levert strategische, technologische, analytische en creatieve oplossingen in het marketingdomein die bedrijven helpen de klantervaring te verbeteren.

De overname versterkt de positie van Accenture Interactive als experience agency in de Nederlandse markt en stelt het bureau in staat om betere klantervaringen te creëren. Dat begint bij creatieve strategie, contentcreatie en marketingactivatie tot en met de cross-mediale optimalisatie van media en campagnes. In combinatie met het recent overgenomen Amerikaanse Adaptly draagt de acquisitie van Storm Digital bij aan het versterken van de capaciteiten van Accenture Interactive Programmatic Services.

Digitale ervaringen creëren

Storm Digital werd opgericht in 2006 en is gespecialiseerd in het creëren van digitale ervaringen van klanten voor grote Nederlandse bedrijven en merken, waaronder ABN AMRO, Exact, KLM, Rituals en Transavia. De capaciteiten van het bedrijf omvatten dataverzameling, audience-analytics, social, programmatic en search advertising-diensten, mediaplanning en -inkoop, contentcreatie en digital business-diensten.

"De enorme drive en expertise van het Storm Digital-team vullen ons goed aan en versterken onze aanwezigheid als dé experience agency in Nederland. Samen kunnen we onze klanten een hoger niveau datagedreven media-ervaringen bieden", zegt Ron Vrijmoet, Managing Director van Accenture Interactive, Nederland.

Internationaal schaalbare digitale oplossingen

Viktor van der Wijk, CEO van Storm Digital: "We zijn erg trots dat we de aandacht hebben getrokken van ’s werelds grootste digital agency. Storm Digital gooit hoge ogen op het gebied van digital marketing en dat wordt door Accenture Interactive erkend. Door ons bij Accenture Interactive te voegen, verrijken we ons team en onze klanten met internationaal schaalbare digitale oplossingen die essentieel zijn om successen te behalen in een steeds veeleisender landschap."

"Accenture Interactive blijft de programmatic services voor internationale merken uitbreiden. Met de toevoeging van Storm Digital kunnen we sneller en beter handelen in termen van lokale aanwezigheid, schaalbaarheid en expertise, en bijdragen aan sterke resultaten voor onze klanten", aldus Anatoly Roytman, Managing Director van Accenture Interactive Europa, Afrika en Latijns-Amerika.

Negentig medewerkers

Storm Digital heeft circa negentig medewerkers in dienst en is gevestigd in Amsterdam en Groningen. Zij zullen deel gaan uitmaken van Accenture Interactive. Storm Digital bedient klanten in een uitgebreide reeks sectoren, met een specifieke aandacht voor de financiële dienstverlening, automotive, retail en de reisbranche.

De overname van Storm Digital is de tweede investering van Accenture Interactive in Nederland. In 2016 werd de in Amsterdam gevestigde mobile-specialist Mobgen overgenomen. Ook benoemde Accenture Interactive onlangs drie nieuwe creatieve industrieleiders voor zijn team in Nederland.

Terug naar nieuws overzicht