Witold Kepinski - 20 maart 2019

HP onthult routekaart voor groei in 2020 en daarna

HP onthult routekaart voor groei in 2020 en daarna image

HP heeft tijdens zijn Reinvent 2019 partnerevenement in Houston zijn agenda voor de komende jaren geschetst door verder te groeien in de digitale transformatie met een insights gedreven go-to-market (GTM)  strategie en meer betrokkenheid van business partners.

Het kanaal ondergaat volgens HP een dramatische verschuiving naarmate het koopgedrag van consumenten en bedrijven evolueren en veranderen. HP wil daarom zijn partners nog meer versterken maken met inspiratie, kennis en expertise om inkomsten te optimaliseren, kosten te stroomlijnen en hun bedrijven toekomstbestendig te maken.

"De digitale transformatie van onze wereldeconomie heeft gevolgen voor alle facetten van het bedrijfsleven op wereldschaal, van banen, handelsbeleid tot toeleveringsketens", zegt Jos Brenkel (foto), Global Head of Sales and Strategy, HP Inc. "Ons engagement om doelgerichte actie te ondernemen is onwrikbaar - we bereiden daarom onszelf, onze partners en onze klanten voor op de toekomst."

Social Selling

Om partners te helpen snel gebruik te maken van de kracht van social selling biedt HP partners nu de mogelijkheid om marketingontwikkelingsfondsen te gebruiken om LinkedIn Sales Navigators te contracteren. Met LinkedIn Sales Navigator kunnen partners zich richten op de juiste kopers, gebruikmaken van belangrijke inzichten en de outreach personaliseren. Partners worden aangemoedigd contact op te nemen met ssactivation@hp.com voor meer informatie.

Services

Klanten zoeken tegenwoordig dienstengestuurde, niet-lineaire koopervaringen, en HP zegt daarvoor klaar te staan om haar partners te helpen bij de overgang naar deze zich ontwikkelende verkoopmodellen. Zowel consumenten als zakelijke klanten gaan snel op weg naar een deeleconomie en consumeren producten op volledig verschillende manieren, waarvoor een verschuiving nodig is naar resultaatgerichte of consumptiegedreven modellen.

HP heeft een aantal infrastructuurverbeteringen geïntroduceerd die geoptimaliseerd zijn voor door services geleide bedrijfsmodellen via het kanaal. Verbeteringen zijn onder meer: HP-oplossingen voor merkfinanciering, gespecialiseerde training, inzichten over koopgedrag en online bronnen.

HP Integrated Financial Solutions

Naarmate de industrie volgens Brenkel steeds meer naar XaaS (Everything-as-a-Service) verhuist, ondersteunen leasing en financiering de basis van HP's benadering van door services geleide verkoop, waardoor het bedrijf zijn diensten en oplossingen sneller kan laten leveren. Vandaag introduceerde het bedrijf HP Integrated Financial Solutions , HP's merkgebonden financieringsoplossing om partners meer flexibiliteit te bieden om hun op diensten gebaseerde activiteiten snel op te voeren en om op lange termijn terugkerende inkomsten te garanderen, aldus HP.

HP Integrated Financial Solutions biedt opties zoals onmiddellijke kredietgoedkeuring, mobiele apps, geautomatiseerd documentbeheer en elektronische handtekening en facturering om de klantervaring te versnellen en te verbeteren. HP zal de komende maanden het programma uitrollen, in samenwerking met een aantal van 's werelds toonaangevende leveranciers van financiële oplossingen.

WISE for Channel

Om het ecosysteem van zijn partner verder te helpen, heeft HP onlangs het WISE for Channel- platform geïntroduceerd, waardoor het gemakkelijker wordt om toegang te krijgen tot technische informatie, training, instructievideo's, onderhoudshandleidingen en adviezen. Onmiddellijk beschikbaar via de Partner First-portal, biedt het WISE voor Channel mobiel-ready platform een ??zeer intuïtieve zoekmogelijkheid en eenvoudig toegankelijke productspecifieke ondersteuningsvideo's.

Best-in-class training

Op basis van feedback van partners stroomlijnt HP zijn HP University, een van de meest geavanceerde wereldwijde trainingsprogramma's voor partners met een aantal verbeteringen. Het bedrijf is geoptimaliseerd om het groeiende aantal partners van het bedrijf te versterken en uit te rusten. Het heeft zijn uitgebreide trainings- en certificeringsmodellen ontwikkeld om resultaatgerichte strategische verkoop mogelijk te maken en partners beter toe te rusten om hun services en terugkerende inkomstenstroom te ontwikkelen en te laten groeien.

Hoogtepunten zijn onder meer:

Nieuwe adaptieve leerbenadering van certificeringen op pc, print en supplies

Soft skills modules inclusief Strategic Solution Selling, Hunting en Storytelling

Virtuele workshops en hands-on contentworkshops en aangepaste leertrajecten

HP Sales Central

Om een meer naadloze verkoopervaring mogelijk te maken, kondigde HP de fusie van HP's Sales Central (HPSC) en Partner First portals aan in één verenigde ervaring, waardoor partners over de hele wereld onmiddellijk toegang hebben tot HP-materialen en een echte "klik-en-gedaan" -ervaring . De portal, die nu onder de HP Sales Central Umbrella zal werken, beschikt ook over een zeer intuïtieve presentatie-builder en mijn personalisatiecapaciteit voor de werkplek.

AI Chatbot

Een van de meest interactieve nieuwe toevoegingen aan HPSC is een nieuwe chatbot-functie die fungeert als AI-conversatieassistent. De HP Chatbot biedt antwoorden op alle vragen met betrekking tot een productzoekopdracht van HP voor meer dan 80.000 actieve SKU's in de HP-portfolio, waardoor partners veel sneller door producten kunnen navigeren - terugkerend tussen 35-55 minuten per week.

Gamification

HP zal ook een nieuwe Gamification-as-a-Service-functie implementeren, beschikbaar op zowel de mobiele als de desktopversie van HP Sales Central. Het nieuwe programma moedigt gebruikers aan om deel te nemen aan een interactieve leeromgeving, aangevuld met uitdagingen, wedstrijden, beloningen, erkenning en een virtuele winkel om programmapunten in te wisselen. De verenigde site wordt midden april gelanceerd met volledige functionaliteit van oudere sites gedurende het hele kalenderjaar.

Diversiteit & inclusie

Aangezien de industrie navigeert in een voortdurend veranderende sociale en culturele omgeving, zegt HP zich sterk in te zetten op diversiteit en inclusie (D & I) . Diversiteit leidt tot sterkere teams, meer significante innovatie en betere producten en diensten zo meent HP,

Bij het HP Reinvent event zal er niet alleen een sessie zijn gewijd aan hoe partners actie kunnen ondernemen om D & I op hun werkplek te vergroten, partners zullen ook de mogelijkheid hebben om de 'D & I-belofte' te ondertekenen - inclusief een eerlijke beoordeling van hun huidige toestand en een vervolgtraining over hoe een D & I-plan in hun bedrijf kan worden gecreëerd en geïmplementeerd, en binnen 12 maanden de beoordeling opnieuw kan uitvoeren om hun inspanningen en verbeteringen te meten.

Wil jij dagelijkse updates?

Schrijf je dan in voor onze nieuwsbrief!