Witold Kepinski - 28 maart 2019

MSP onderscheidt zich met gedifferentieerde services

MSP onderscheidt zich met gedifferentieerde services image

Kaseya, leverancier van IT-infrastructuur beheer oplossingen voor managed service providers (MSP's) en interne IT-organisaties, heeft de resultaten van haar MSP Benchmark-onderzoek 2019 gepubliceerd. Uit de achtste jaarlijkse enquête blijkt dat de best presterende MSP's proactief hun diensten verbeteren, omdat de mainstream acceptatie van cloud computing en beveiligingskwesties de mogelijkheden vergroten voor marge met een hogere marge om infrastructuur te leveren.

Belangrijkste trends in de branche - de noodzaak om hybride en multi-cloudomgevingen te beheren, verhoogt aandacht voor veiligheid en de behoefte aan gegevensback-up en bescherming in een door gegevens gestuurde wereld - vormen een combinatie van cruciale uitdagingen voor MSP's. Uit de enquête bleek dat top-MSP's - die een gemiddelde jaarlijkse groei van de maandelijkse recurring revenue (MRR) rapporteerden van meer dan 20 procent - hun spel in deze gebieden hebben opgevoerd om concurrenten voor te blijven.

Cloud

In de cloud breiden MSPs services uit voor klantensegmenten die overeenkomen met hun expertise en ervaring, en als een resultaat hebben ze een margebereik dat bijna het dubbele is van die van MSP's in het algemeen, volgens de enquête. Naarmate infrastructuren ingewikkelder en moeilijker te beveiligen worden, zijn deze MSP's verder gegaan dan voorspelbaar, standaardaanbiedingen en leveren opkomende services in real-time inbraakdetectie, twee- of multi-factor authenticatie, updates door derden en andere gebieden. Om robuuste noodherstel- en back-upmogelijkheden te garanderen, gebruikt 85 procent van de meest succesvolle MSP's meer dan één back-upprovider om de behoeften van klanten te ondersteunen, vergeleken met 78 procent van alle respondenten.

Infrastructuur

Infrastructuurmonitoring en -beheer blijven de snelstgroeiende en meest aangeboden diensten van alle MSP's. Uit de enquête bleek dat, terwijl top-MSP's in deze gebieden blijven investeren, zij ook de mogelijkheid erkennen om hun servicelijnen te laten groeien en de winstmarges te maximaliseren door klanten te voorzien van nieuwe oplossingen die binnen elk budget passen.

Volgens de enquête worstelen de meeste MSP's met de kip-en-ei-kwestie van prioriteiten stellen tussen RMM en PSA. Top MSP's weten echter dat het blindelings installeren van een van deze tools geen garantie voor succes is. Elk kan een voorloper zijn van de ander, maar hun vermogen om te integreren is gemakkelijk de belangrijkste eigenschap van elke PSA- of RMM-oplossing. Tachtig procent van de goed presterende MSP's beschouwt integratie als uitzonderlijk belangrijk, vergeleken met 69 procent van alle respondenten.

De jaarlijkse Kaseya MSP Benchmark-enquête staat bekend als het krachtigste hulpmiddel van de industrie voor het analyseren van de MSP-markt, waarbij de technologieën en processen worden geïdentificeerd die de meest succesvolle MSP's onderscheiden. Het onderzoek verzamelt informatie over trends in prijsstelling en dienstverlening, nieuwe serviceaanbiedingen en operationele middelen en vereisten. Gegevens werden verzameld van zowel Kaseya- als niet-Kaseya-klanten in het vierde kwartaal van 2018 met antwoorden van meer dan 800 MSP's van elke omvang in meer dan 40 landen.

"Kaseya's jaarlijkse overzicht van MSP's wereldwijd onthult de strategieën waarop deze bedrijven vertrouwen om klanten de meeste waarde te bieden en de concurrentie voor te blijven op een drukke marktplaats", aldus Jim Lippie, SVP van kanaalontwikkeling bij Kaseya. "Uit het onderzoek van dit jaar blijkt dat de bedrijfseisen nu intenser en minder voorspelbaar zijn. Hiermee wordt een evoluerend MSP-landschap opgezet waarin de winnaars hun inkomsten verhogen via een breed menu van winstgevende nieuwe services en hun eigen operaties efficiënter uitvoeren door middel van verhoogde automatisering en moderne prijsstructuren. "

Andere belangrijke bevindingen uit de MSP Benchmark-enquête van Kaseya 2019 zijn:

Cloud blijft alles veranderen. Naarmate meer van hun klanten hun IT-infrastructuur naar de cloud migreren, omvatten hoogpresterende MSP's cloudintegratie, migratie, implementatie en beheer. 71 procent van de top MSP's host een deel van de infrastructuur van hun klanten in een private cloud-omgeving, vergeleken met 59 procent van alle respondenten.

Back-up is veranderingen zien. Ransomware en malware komen veel te vaak voor. Ondertussen zorgen big data, het internet der dingen en kunstmatige intelligentie ervoor dat bedrijven steeds meer datagedreven zijn. Krachtige back-up- en noodherstelmogelijkheden (BDR) zijn een must en MSP's met een hoge groei verhogen hun BDR-tools om ervoor te zorgen dat klanten worden beschermd.

Op kosten gebaseerde prijsbepaling vervaagt. Top MSP's erkennen dat alleen kosten centraal stellen de deur altijd openzet voor een minder dure leverancier. In plaats daarvan concentreren ze zich op de waarde die hun diensten aan klanten bieden. Tweeëntwintig procent van deze MSP's verdiende meer dan de helft van hun inkomsten uit een voordelig geprijsd model, vergeleken met 16 procent dat het verdiende van een op kosten gebaseerd model.

Groter betekent niet beter. Meer dan een derde van de goed presterende MSP's heeft minder dan 10 werknemers. In plaats van het aantal medewerkers te verhogen, gebruiken deze MSP's de volledige kracht van automatisering om tijdrovende, hoofdtaken op de automatische piloot te zetten. Hierdoor kunnen ze duizenden eindpunten per technicus of een paar honderd beheren zonder automatisering, en diensten met een hoge toegevoegde waarde aan hun klanten leveren.

Download voor meer details en een uitgebreide analyse van de bevindingen het 2019 Kaseya MSP Benchmark Survey Report hier: https://www.kaseya.com/resource/building-a-bionic-msp-practice-best-practices-from-the -Hoogste-groei-MSP-in-de-wereld /

Wil jij dagelijkse updates?

Schrijf je dan in voor onze nieuwsbrief!