Witold Kepinski - 09 april 2019

Cloud Contact neemt Adatum ICT & Telecom uit Zutphen over

Cloud Contact neemt Adatum ICT & Telecom uit Zutphen over image

Cloud Contact uit Nieuwegein is de nieuwe eigenaar van Adatum ICT & Telecom uit Zutphen. Dit meldt Cloud Conact op zijn website. Dankzij de overname van deze leverancier van VoIP telefonie is Cloud Contact nog beter in staat om klanten, zowel nationaal als internationaal, te helpen met de migratie van hun telecom en callcenter technologie naar de cloud.

De huidige kantoren in Europa en de VS van Adatum blijven bestaan en worden verder uitgebreid. Zo is er de wens om op korte termijn een vestiging te openen in Hong Kong / Singapore en Australië.

“Door deze overname is Cloud Contact in staat om in één keer een grotere en bredere markt te gaan bedienen. We willen graag uitbreiden naar Duitsland en andere landen. Dat wordt nu makkelijker. Ook hoeft er niet langer werk te worden uitbesteed aan bedrijven buiten de eigen organisatie”, zegt Henk Jansen van Cloud Contact.

Hij legt uit dat met name de IP Businessmanager een mooie aanvulling is. Dit VoIP telefoniesysteem is in meer dan 50 landen actief en heeft als groot voordeel dat er bestaande toestellen op aangesloten kunnen worden. Bedrijven hebben vaak veel geld uitgegeven aan telefoons, die best nog een tijdje meekunnen. In het verleden was een overstap naar nieuwe toestellen soms nodig om Cloud Contact te kunnen gebruiken. Nu hoeft dat niet meer. “Ik ben ervan overtuigd dat bedrijven dankzij deze verlaging van operationele kosten, nu nog eerder gebruik gaan maken van onze dienstverlening”, aldus Jansen.

Wil jij dagelijkse updates?

Schrijf je dan in voor onze nieuwsbrief!