Witold Kepinski - 11 april 2019

Google introduceert 5 nieuwe IAM-toegangsbeveiligingsmanieren

Google introduceert 5 nieuwe IAM-toegangsbeveiligingsmanieren image

Google breidt zijn beveiligingsmodel uit met vijf nieuwe manieren om ‘Identity and Access Management’ (IAM) te introduceren via zijn BeyondCorp-tool. Dat maakte Google bekend tijdens Google Next ’19 in San Francisco.

IAM is de hoeksteen van ieder modern bedrijf. Het zorgt voor een veilige manier om identiteitsgegevens van klanten, medewerkers en andere stakeholders te bewaren en hun toegang tot apps en data te beheren – zowel in de cloud als on-premise. Google introduceert nu vijf nieuwe manieren om het BeyondCorp-model te integreren en zo de efficiëntie te verbeteren voor IT, ontwikkelaars en de eindgebruiker.

1. Contextherkenning en de BeyondCorp-alliantie
Contextgebaseerde toegangsverlening maakt het mogelijk om voor specifieke applicaties en infrastructuur granulaire toegang te verlenen, op basis van de identiteit van de gebruiker en de aard van zijn verzoek. Op deze manier kunnen eindgebruikers eender wanneer, via elk toestel, toegang krijgen tot wat ze nodig hebben, zonder de veiligheid van de organisatie in het gedrang te brengen. Deze functie komt eveneens naar Cloud Identity en G Suite.

2. Security Key: de beste verdediging tegen phishing op Android
Google blokkeert automatisch de meeste pogingen om inloggegevens te stelen. Tweefactorauthenticatie (2FA) maakt het mogelijk om de beveiliging nog verder te verbeteren. Google bouwt 2FA nu standaard in Android-smartphones in.

3. Cloud Identity: simpeler identiteitsmanagement
Cloud Identity helpt bedrijven en hun werknemers om identiteits-, app- en toestelgegevens samen te brengen. Google breidt dit platform nu uit met Single Sign-On (SSO) voor duizenden nieuwe apps. Daarnaast wordt de Dashboard-functie toegevoegd, waar werknemers een overzicht krijgen van al hun SSO-apps.

4. Identity Platform: identiteitsmanagement voor apps en diensten
Het vorig jaar gelanceerde Cloud Identity for Customers and Partners (CICP)-platform wordt omgedoopt tot Identity Platform en wordt breder beschikbaar. Bedrijven hebben hierdoor een centraal platform voor het identiteitsmanagement en het device management van klanten.

5. Managed Service voor Microsoft Active Directory
Vele bedrijven vertrouwen op het Microsoft Active Directory voor hun identiteitsmanagement. Google lanceert nu een dienst waarmee bedrijven via de Google Cloud hun workloads kunnen beheren die afhankelijk zijn van cloudgebaseerde AD-toepassingen.

Wil jij dagelijkse updates?

Schrijf je dan in voor onze nieuwsbrief!