Redactie - 11 april 2019

Ivanti brengt IT Service en IT Asset Management samen

Ivanti brengt IT Service en IT Asset Management samen image

Ivanti, het bedrijf dat IT samenbrengt om de digitale werkplek beter te beheren en te beveiligen, kondigt aan dat Ivanti Service Manager en Ivanti Asset Manager geïntegreerd zijn in één - voor de cloud geoptimaliseerd - beheerplatform. Samen bieden deze oplossingen een complete asset lifecycle-optimalisatie met workflow-automatisering en geavanceerd service management, die IT-teams in staat stelt om hun gebruikers overal efficiënte, veilige en compliant dienstverlening te bieden.

Ivanti Service Manager automatiseert de helpdesk-, servicedesk- en servicemanagement-workflows om dure handmatige processen te elimineren en de omgeving efficiënter, veiliger en compliant te maken. Ivanti Asset Manager is gebouwd op hetzelfde, voor de cloud geoptimaliseerde platform en is geïntegreerd met Ivanti Service Manager om IT-assets gedurende de volledige levenscyclus efficiënt te beheren, investeringen te optimaliseren en uitval te beperken.

Samen bieden deze oplossingen het platform dat ervoor zorgt dat IT-teams:

IT-servicedesks kunnen ontlasten dankzij effectieve selfservice voor gebruikers;
Routinematige taken over IT-silo’s heen kunnen automatiseren om tijd te besparen;
Hardware-storingen kunnen verminderen dankzij lifecycle-management;
Licentiekosten kunnen optimaliseren, de kosten voor niet-compliant zijn kunnen verlagen en ongebruikte software kunnen terugvorderen;
Goedkeurings-workflows voor aanvragen, updates en wijzigingen kunnen instellen;
Software audits op ieder moment met feiten kunnen onderbouwen.

Ivanti-klant Service Corporation International (SCI) gebruikt Ivanti IT-servicemanagementoplossingen om een naadloze verbinding te creëren tussen de uiteenlopende activiteiten van het bedrijf met consistente en geautomatiseerde workflows vanuit de cloud.

“Ons besluit om naar de cloud te migreren heeft zich dik terugverdiend toen de orkanen Harvey en Irma grote storingen in Houston, Texas en Orlando, Florida veroorzaakten afgelopen najaar,” zegt Thomas Smith, director of IT and telecom support bij SCI. “Omdat wij Ivanti Service Manager in de cloud gebruiken, waren we in staat om consistent te blijven opereren. Onze klanten merkten geen enkel verschil toen honderden van onze IT-medewerkers genoodzaakt op afstand moesten werken. Ze gingen gewoon door vanaf hun laptops en andere mobiele apparaten.”

Wil jij dagelijkse updates?

Schrijf je dan in voor onze nieuwsbrief!