Witold Kepinski - 12 april 2019

Salesforce en Google sluiten strategisch cloud crm partnerschap

Salesforce gebruikt nu het Google Cloud Platform voor internationale infrastructuuruitbreiding. De twee bedrijven brengen het CRM-platform van Salesforce samen met G Suite, de transformatieve productiviteits- en teamsamenwerkingsservices van Google, zodat klanten productiever kunnen werken en slimmer werken zo melden de tech giganten op het Next event van Google Cloud.

Google biedt in aanmerking komende Salesforce-klanten bedrijfsbreed G Suite-licenties zonder extra kosten voor maximaal een jaar, waardoor ze een snelle en gemakkelijke manier krijgen om hun collaboratieve cloudervaringervaring op te starten.

De bedrijven integreren Salesforce ook intensief met Google Analytics, waardoor verkoop-, marketing- en advertentiedata worden verbonden in Salesforce Sales Cloud, Salesforce Marketing Cloud en Google Analytics 360. Gebruikers kunnen daarmee nieuwe inzichten van klanten krijgen, zodat ze de relevante ervaring op het juiste moment kunnen leveren, of dat nu een verkoper is, een e-mail opent, een website bezoekt, op een advertentie klikt of zoekt op Google.

Daarnaast zal Google, als onderdeel van de overeenkomst, Salesforce blijven gebruiken als de geprefereerde CRM-provider om op een nieuwe en betekenisvolle manier met zijn cloudklanten in contact te komen, terwijl Salesforce G Suite blijft gebruiken als favoriete e-mail- en productiviteitspartner.

Wil jij dagelijkse updates?

Schrijf je dan in voor onze nieuwsbrief!