Witold Kepinski - 17 april 2019

Salesforce en Salesforce.org smelten samen

Salesforce, speler in CRM, heeft aangekondigd dat Salesforce.org, een onafhankelijke sociale onderneming zonder winstoogmerk, zal worden geïntegreerd in Salesforce. Met Salesforce zal Salesforce zijn filantropische inspanningen opschalen en strategische synergiën en operationele eenvoud creëren waarmee het bedrijf nog meer succes kan behalen voor zijn non-profitorganisaties, onderwijs- en filantropische klanten zo meldt Salesforce.

Toen Salesforce in 1999 werd opgericht, pionierde het bedrijf het 1-1-1-model van geïntegreerde bedrijfsfilantropie en schonk het een procent van zijn aandelen-, product- en medewerkerstijd aan gemeenschappen over de hele wereld. Tot nu toe hebben Salesforce en Salesforce.org technologie gratis of met korting geleverd aan meer dan 40.000 non-profitorganisaties en onderwijsinstellingen en meer dan 260 miljoen dollar aan subsidies gedoneerd. Medewerkers van zowel Salesforce als Salesforce.org hebben 3,8 miljoen uur van hun tijd vrijwilligerswerk gedaan in hun community's.

Het combineren van Salesforce en Salesforce.org tot een nieuwe non-profitorganisatie en verticale opleiding versterkt de kracht van het filantropische model van Salesforce. Salesforce breidt dit model uit door te blijven voorzien in gratis en sterk gedisconteerde software aan non-profitorganisaties en onderwijsinstellingen over de hele wereld en door te investeren in lokale gemeenschappen door vrijwilligerswerk door werknemers, strategische beurzen en bijpassende werknemers die jaarlijks tot 5.000 dollar per werknemer ontvangen.

Details met betrekking tot de bedrijfscombinatie

Tijdens het combineren van beide organisaties converteert Salesforce.org van een overheidsbedrijf in Californië naar een bedrijfsbedrijf in Californië en betaalt Salesforce een eenmalige contante inkoopprijs van 300 miljoen dollar voor alle aandelen van Salesforce.org. De 300 miljoen dollar zal worden gedistribueerd aan de onafhankelijke Salesforce.com Foundation, een non-profit overheidsbedrijf in Californië en 501 organisatie, voor verdere distributie door de Foundation voor toekomstige filantropische doeleinden. Het bedrijf levert aanvullende bijdragen aan de Salesforce Foundation.

Salesforce zal een nieuwe verticale non-profit- en onderwijs organisatie creëren onder leiding van Rob Acker, CEO van Salesforce.org. Deze nieuwe branche organisatie is verantwoordelijk voor de verkoop, marketing en klantensucces van het Salesforce-klantensuccesplatform voor de non-profit- en onderwijsgemeenschappen, evenals de ontwikkeling van de non-profit cloud, onderwijs cloud en de filantropische cloud verticale applicaties van Salesforce.org.

Wil jij dagelijkse updates?

Schrijf je dan in voor onze nieuwsbrief!