Witold Kepinski - 08 mei 2019

ServiceNow Partner Program is verbeterd

ServiceNow heeft zijn partner ecosystemen getweakt en nieuwe programma's geïntroduceerd voor de wereldwijde partnercommunity om de groei te versnellen met ServiceNow en meer waarde voor klanten opleveren. Deze programma zijn, onthuld op Knowledge 2019, de jaarlijkse gebruikersconferentie van ServiceNow, onderstrepen de inzet van ServiceNow om een goede partnerecosysteem te ontwikkelen en digitale transformaties mogelijk te maken die werk maken, beter werken voor mensen.

"ServiceNow gelooft dat het een bedrijf met een waarde van 10 miljard dollar kan worden, waarmee we een belangrijke kans creëren voor ons wereldwijde partner-ecosysteem om mee te groeien, terwijl we digitale transformatie voor klanten over de hele wereld mogelijk maken", zegt David M. Parsons (foto), Senior Vice President van Global Alliances en Channel Ecosystem. "De aangekondigde wijzigingen intuïtievere segmenteren onze wereldwijde partnerportfolio, beter onderscheidende niveaus van expertise voor onze partners en klanten. We implementeren ook een meer consistent, proactief en voorspelbaar gezamenlijk kader voor go-to-market-engagement. ServiceNow en zijn partners vormen samen een echte 'force multiplier' voor onze klanten. We willen klanten helpen bij het versnellen van hun digitale transformatie en het realiseren van ongekende zakelijke waarde."

Hoogtepunten van ServiceNow's wereldwijde partner-ecosysteemstrategie en partnerprogramma's omvatten het volgende:

Nieuwe aanpak voor global partnersegmentering

ServiceNow heeft een nieuwe wereldwijde aanpak voor partnerscheiding ontwikkeld om de expertise van partners in het hele ecosysteem te herkennen. Dit zal de kansen voor partners vergroten om hun diensten te differentiëren en te positioneren bij gezamenlijke klanten.

Binnen dit nieuwe kader worden partners gesegmenteerd op basis van twee reeksen criteria: 1) hun breedte en diepte van ServiceNow-oplossingen voor acceptabele oplossingen in verband met hun praktijkontwikkeling en beheerde serviceaanbiedingen; en 2) hun volwassenheid op de markt. De eerste wordt bepaald door vier belangrijke factoren, waaronder:

Capaciteit, die betrekking heeft op het aantal mensen dat is gecertificeerd op ServiceNow-technologie binnen de partnerorganisatie;

Competentie, gekenmerkt door de specialisatie van een partner, die wordt bepaald door het behalen van specifieke ServiceNow-producten, oplossingen en workflowcertificeringen en wordt erkend via het nieuwe 'Digital Badging System' van ServiceNow;

Klantensucces, zoals gevalideerd door gepubliceerde criteria, waaronder meerdere productlijn-, oplossing- en workflowimplementaties die voldoen aan baseline klanttevredenheidsscores; en

Vermogen, met betrekking tot een kwalitatieve beoordeling van de vaardigheden van een partner op het gebied van digitale transformatie, deskundigheid op het gebied van industriële domeinen en wereldwijde schaal.

Op basis van deze reeks criteria zijn partners gesegmenteerd in een van de volgende partnercategorieën:

Global Elite Partner: een Global Elite-partner voldoet aan alle criteria van de 'Elite Partner' en heeft de volgende kenmerken: diepgaande kennis van het sectordomein; vaardigheden op het gebied van digitale transformatie, inclusief reorganisatie van bedrijfsprocessen en organisatieverandering; wereldwijde schaal; inzet om een ??ServiceNow-praktijk van 1 miljard dollar te realiseren binnen drie tot vijf jaar; en commitment op CEO-niveau voor een ServiceNow-praktijk. Het bereiken van deze kenmerken wordt jaarlijks beoordeeld.

Elite partner: een Elite-partner is doorgaans gespecialiseerd in vijf of meer ServiceNow-producten in de workflows IT, Employee Experience en Customer Service en heeft vestigingen in meerdere geografische gebieden.

Premier partner: een Premier-partner richt zich doorgaans op minder dan vijf ServiceNow-producten in meer dan één geografische regio.

Specialistische partner: een gespecialiseerde partner biedt doorgaans zeer gespecialiseerde vaardigheden op een specifiek gebied in een of meer ServiceNow-producten.

Geregistreerde partner: een geregistreerde partner is nieuw voor het ecosysteem van ServiceNow-partner, voldoet aan de minimale kwalificatievereisten voor het programma en moet nog meetbare activiteiten of certificeringen behalen.

Service Provider

Het bedrijf heeft specifieke programma's geïmplementeerd die elk niveau van specialisatie en go-to-market-strategieën ondersteunen. Dit omvat het inzichtelijk maken van de productroadmap van ServiceNow. Met deze programma's kunnen partners ServiceNow-technologiepraktijken en managed services-aanbiedingen ontwikkelen die worden aangedreven door het Now-platform en workflows.

ServiceNow heeft een speciaal team voor bedrijfsontwikkeling opgezet om de beste wereldwijde en regionale serviceproviders te ondersteunen. Het heeft ook een nieuw programma gelanceerd voor serviceproviders die innoveren op de workflow-producten of het platform van ServiceNow. Een nieuw ServiceNow-referentieontwerpvalidatieproces moedigt serviceproviders aan om hun eigen aanbod op basis van het Now-platform te bouwen.

Om beter tegemoet te komen aan de unieke behoeften van partners die klanten in de publieke sector bedienen die in een sterk gereguleerde omgeving werken, heeft ServiceNow een nieuw programma opgezet om haar partners te helpen effectiever in te spelen op klantenkansen in de publieke sector. In eerste instantie zal het programma zich richten op partners die Amerikaanse federale klanten bedienen; Na verloop van tijd breidt het programma uit met staat, lokaal en onderwijs en wordt het ook uitgebreid naar partners in Europa en Azië.

Als de basis van de wereldwijde transformatie van het partnerecosysteem, heeft ServiceNow een nieuw globaal regionaal regionaal engagementkader opgezet om de gezamenlijke go-to-market consistentie en voorspelbaarheid te verbeteren, een nieuw registratieproces voor de volgende generatie en een wereldwijd Partner Concierge Service Center (5x24) ) om de manier te vereenvoudigen waarop partners samenwerken met ServiceNow en ervoor te zorgen dat ze de ondersteuning hebben die ze nodig hebben om succesvol te zijn. De wereldwijde partnerorganisatie heeft ook een nieuw, gezamenlijk go-to-market governance-model, uniforme enablement en progressieve trainingsprogramma's ingevoerd om de kosten van training te verlagen en de tijd tot certificering in het wereldwijde partnerecosysteem te versnellen.

"De aankondiging van vandaag vertegenwoordigt een strategische spil om op wereldniveau met onze wereldwijde en regionale partnergemeenschap te communiceren. Ons doel is om onze partners in staat te stellen succesvol te zijn terwijl ze hun ServiceNow-praktijken en managed services-aanbod laten groeien. Bij ServiceNow zetten we ons in om partnersucces synoniem te maken met klantensucces," zo besluit Parsons.

Wil jij dagelijkse updates?

Schrijf je dan in voor onze nieuwsbrief!