ServiceNow en Google Cloud sluiten strategisch partnership

08-05-2019 | door: Witold Kepinski

ServiceNow en Google Cloud sluiten strategisch partnership

ServiceNow en Google Cloud hebben een strategische samenwerking gesloten om klanten het intelligente en intuïtieve Now Platform van ServiceNow in combinatie met de technologieën en services van Google Cloud.

Naar verwachting zullen de eerste gezamenlijke oplossingen de IT-ondersteuning (IT Operations Management) van ITN voor het Google Cloud Platform omvatten. Het partnerschap levert ook realtime vertalingen in de IT Service Management (ITSM) -oplossing van ServiceNow, waarbij gebruik wordt gemaakt van de beste artificiële intelligentie (AI) en machine learning (ML) -mogelijkheden van Google Cloud.

Deze samenwerking is bedoeld om van het Now-platform een echte multi-cloud omgeving te maken met de mogelijkheid om klanten te ondersteunen waar hun workloads zich ook bevinden- op locatie en bij de grote cloudleveranciers.

Services

Historisch gezien was het optimaliseren van cloud-activiteiten vervelend omdat Operations-teams onvoldoende inzicht hadden in hun cloudinvesteringen zo beweren de twee partners. De ServiceNow ITOM-integratie voor Google Cloud Platform gaat een stap verder door bedrijfscontext toe te passen op operationele problemen. Als gevolg hiervan kunnen klanten gemakkelijk de impact van problemen op bedrijfsniveau bepalen en een optimale oplossing implementeren om de services draaiende te houden.

Van de integratie wordt verwacht dat ze klanten één enkele, eenvoudig te gebruiken weergave biedt van hun bronnen en zakelijke services op Google Cloud Platform, zodat operators deze services effectief kunnen beheren en de dienstverlening kunnen verbeteren.

De ITOM-integratie van ServiceNow voor Google Cloud Platform zal gefaseerd nieuwe functies bieden. De eerste fase richt zich op zichtbaarheid en is momenteel beschikbaar. De tweede fase concentreert zich op het implementatiebeleid en self-service provisioning, inclusief ondersteuning voor Google Deployment Manager (GDM) en zal naar verwachting in de zomer van start gaan. In de toekomst verwachten beide bedrijven deze integraties te blijven versterken als onderdeel van hun gezamenlijke routekaarten en uit te breiden op het gebied van rapportage van cloudkosten, optimalisatie en governance.

AI

Door het partnership zullen Artificial Intelligence (AI) en Machine Learning (ML) mogelijkheden van Google Cloud beschikbaar komen in het Now platform. Een van de eerste mogelijkheden zal het vermogen van IT om een ??wereldwijd personeelsbestand te ondersteunen met ITSM dynamische vertaling uitbreiden.

Taal is een van de barrières die IT verhinderen om diensten te leveren in verschillende geografische gebieden. Nu kan IT wereldwijde ondersteuning schalen met realtime vertaling van de taal. Het systeem vertaalt gebruikersinvoer naar de voorkeurstaal van een agent zodat agenten en werknemers kunnen converseren in de door hen gewenste talen. Het systeem zal de inhoud van het ITSM-platform van ServiceNow dynamisch vertalen met behulp van vertaal engines, waaronder de Google Cloud AutoML Translation API.

Dynamische vertaling is beschikbaar als onderdeel van de release van het ServiceNow-platform in New York, die dit najaar wordt verwacht. Als onderdeel van deze samenwerking zullen ServiceNow en Google Cloud ook onderzoek doen naar de ontwikkeling van aanvullende AI- en ML-capaciteiten rond document-, spraak- en beeldbegrip. 

Terug naar nieuws overzicht
Cloud