Witold Kepinski - 27 mei 2019

IBM Services en Apple ontwikkelen app voor KLM

KLM maakt op het platform gebruik van Appron, een app waarmee het ‘omdraaiproces’ van een vliegtuig nog efficiënter verloopt. Het idee hiervoor komt van KLM’s Digital Studio, het bedrijfsonderdeel waar dagelijks 200 mensen werken aan innovaties voor verschillende divisies binnen KLM.

Voor een binnenkomende vlucht op een internationale route duurt het gemiddeld 1,5 uur voordat het toestel aan de vervolgvlucht begint. Appron – een samenvoeging van apron (platform) en app – wordt nu gebruikt om die omdraaitijd sneller en efficiënter te realiseren. De app werd ontwikkeld door KLM’s Digital Studio in samenwerking met een team van designers en ontwikkelaars van IBM Services en Apple.

De app levert volgens KLM een grote bijdrage aan het op tijd vertrekken van vliegtuigen. Een positieve ontwikkeling voor KLM-passagiers, die uiteraard hechten aan punctualiteit aldus de luchtvaartmaatschappij.

Wil jij dagelijkse updates?

Schrijf je dan in voor onze nieuwsbrief!