Redactie - 03 juni 2019

Salesforce tweakt AppExchange voor partners

Salesforce, aanbieder van cloud gebaseerde CRM, heeft  de lancering aangekondigd van nieuwe ecosysteeminzichten op AppExchange van Salesforce, een enterprise cloud-marktplaats.

De snel veranderende verwachtingen van klanten in de vierde industriële revolutie versnellen de vraag naar technologische expertise en nieuwe innovatie binnen het groeiende ecosysteem van Salesforce zo meldt de leverancier. Deze nieuwe AppExchange-inzichten overbruggen deze vraag- en aanbod-inleverende klanten om gemakkelijk de adviesdeskundigen en bedrijfsoplossingen te identificeren die het best bij hun behoeften passen, en stellen partners in staat om klantbetrokkenheid te analyseren om hun oplossingen effectiever te bouwen en op de markt te brengen.

Tegenwoordig biedt AppExchange meer dan 5.000 technologische oplossingen, variërend van apps, componenten, vooraf gebouwde flows, branchespecifieke boltemplates, data en meer. Daarnaast zijn er meer dan 65.000 door Salesforce geaccrediteerde consultants die richtlijnen geven voor het aansturen van bedrijfstransformatie met Salesforce en Salesforce om dat aantal tegen 2022 te verhogen tot meer dan 250.000.

"Nu de economie van Salesforce en de vraag van klanten blijven groeien, moeten onze klanten en partners over de juiste zakelijke oplossingen en technologie-experts beschikken", zegt Woodson Martin, General Manager van Salesforce AppExchange. "AppExchange brengt services voor consultingpartners en technologische oplossingen samen in één markt, terwijl al onze partners gegevens kunnen gebruiken om klantensucces te bevorderen als nooit tevoren."

Consultants op AppExchange

Consultants op AppExchange is een nieuwe bestemming binnen de markt die is toegesneden op klanten die op zoek zijn naar gepersonaliseerde oplossingen en specifieke branchekennis. Met Consultants on AppExchange kunnen klanten nu de beste Salesforce-experts identificeren voor hun zakelijke behoeften, van bedrijven die Accenture, Acumen Solutions, Appirio, Bluewolf, Capgemini, Cognizant, Deloitte, Magnet360 en PolSource omvatten.

Consultants op AppExchange omvatten:

Consultantzoeker , een geleide zoekmachine waarmee klanten verbinding kunnen maken met een consultant op basis van specifieke zoekcriteria, zoals voorkeurslocatie, bedrijfsgrootte en product, en branchekennis. Klanten kunnen hun zoekopdrachten ook filteren op basis van beoordelingen van consultants en taalvoorkeuren.

Expertisentab, waarmee klanten een nieuw inzicht krijgen in de gebieden waarin een consultant is gespecialiseerd op basis van gegevens die zijn ingevuld via het Salesforce Partner Navigator-programma . Technologie-expertise is te vinden op het tabblad "Expertise", met de nadruk op welke AppExchange-oplossingen een specifieke consultant kan implementeren om klanten te helpen hun bedrijf te transformeren.

AppExchange Partner Intelligence

AppExchange Partner Intelligence is een compleet nieuwe reeks analytische functies voor partners die inzichten biedt in hoe klanten en prospects omgaan met hun oplossingen. AppExchange-oplossingen zijn meer dan 6,5 miljoen keer geïnstalleerd door Salesforce-klanten. En in een groeiende markt is het begrijpen van de volledige customer journey, van de eerste zoekopdracht tot de installatie, cruciaal voor partners om betere, gedifferentieerde oplossingen en lijsten te maken. Met Partner Intelligence krijgen partners de beschikking over hun tastbare klantgegevens.

Partner Intelligence bestaat uit twee analytics-aanbiedingen:

AppExchange Marketplace Analytics , mogelijk gemaakt door Einstein Analytics , geeft ISV's en consultants inzicht in hoe bezoekers zich aanmelden bij hun AppExchange-lijst. Binnen het dashboard kunnen partners bijvoorbeeld zien hoe vaak bronnen binnen hun lijsten (zoals video's, demo's of casestudy's) worden bekeken. Partners kunnen ook zien hoe vaak op hun knoppen voor hoge conversie, zoals 'Opslaan', 'Demo bekijken', 'Testrit' en 'Nu komen' wordt geklikt. Partners kunnen de belangrijkste AppExchange-zoektermen zien die bezoekers naar hun aanbiedingen leiden, zodat ze die termen kunnen koppelen aan leads, installaties en andere activiteiten. Partners hebben ook toegang tot meer verkeersbronnen naast de extra flexibiliteit om hun gegevens te filteren op specifieke tijdsperioden.

AppExchange App Analytics stelt ISV-partners in staat de adoptie te volgen en gebruiksgegevens van hun apps te analyseren om trends te ontdekken en routekaartbeslissingen te beïnvloeden. Met App Analytics kunnen partners de gebruikersacceptatie van hun klanten begrijpen. Ze krijgen inzicht in de meest (of minst) veelgebruikte functies. Partners zijn gemachtigd om op inzicht gebaseerde actie te ondernemen om hun apps te optimaliseren voor gebruikersinterface, functies en algehele prestaties.
"Het precies weten hoe klanten en prospects omgaan met onze oplossingen, verandert fundamenteel onze manier van innoveren," zegt Simon Ejsing, Director of Analytics, FinancialForce. "Het kunnen ontdekken van trends van onze hele gebruikersgroep werpt licht op hoe we oplossingen kunnen bouwen op basis van wat klanten eigenlijk willen, niet wat we denken dat ze willen."

Beschikbaarheid

Consultants op AppExchange, inclusief consultantslijsten, Consultantzoeker en het tabblad Expertise, zijn momenteel live op AppExchange.

AppExchange Marketplace Analytics is beschikbaar voor AppExchange-partners en consultants met actieve AppExchange-vermeldingen in de zomer van 2019.

AppExchange App Analytics is in juni 2019 beschikbaar voor AppExchange-partners met door beveiliging goedgekeurde app

Trend Micro BW BN week 10-11-13-14-2024 Copaco | BW 25 maart tm 31 maart 2024
Trend Micro BW BN week 10-11-13-14-2024

Wil jij dagelijkse updates?

Schrijf je dan in voor onze nieuwsbrief!