Workspace 365 is vernieuwd

07-06-2019 | door: Wouter Hoeffnagel

Workspace 365 is vernieuwd

Workspace 365 lanceert de derde versie van haar digitale werkplek. Naast nieuwe functies, zijn ook nieuwe licenties, een vernieuwd partnerprogramma en een nieuwe huisstijl gelanceerd. Ook meldt Workspace 365 haar 100ste wereldwijde partner te naderen.

Nieuwe licenties

Drie nieuwe licenties zijn beschikbaar: Simplify, Adapt en Boost. Met de licenties wil Workspace 365 de kosten om in te stappen lager maken. Zo kunnen bedrijven met een Simplify licentie hun fileserver, SharePoint en OneDrive integreren in de digitale werkplek. Adapt en Boost bieden aanvullende mogelijkheden, waaronder Conditional Access. Met deze functie kunnen beheerders voorwaarden instellen voor het bereiken van een applicatie vanaf een apparaat, browser, netwerk en meer. Bij de Boost licentie ligt de focus op het samenbrengen van applicaties, door de informatie en acties te integreren binnen de werkplek. Zo is het onder meer mogelijk supporttickets bekijken en versturen zonder de applicatie hiervoor te hoeven openen.

Erik Nicolai, CEO en Founder van Workspace 365: "Al sinds 2010 werken wij aan de adaptive workspace. Afgelopen jaar was geweldig voor ons, komende maand sluit de honderdste partner aan en zijn we in vier continenten actief. Naast Microsoft Gold development partner zijn we deze maand ook Citrix Ready verklaard en is Workspace 365 beschikbaar in de Citrix Ready Marketplace. Om de komende jaren door te groeien naar 1 miljoen mensen die de werkplek gebruiken, was het tijd voor de lancering van versie 3 van Workspace 365."

Thriving Partner

Sinds 2018 is Workspace 365 uitgebreid naar meer dan twaalf landen en zijn er zes talen toegevoegd aan de werkplek. Om mensen wereldwijd te ondersteunen kiest het bedrijf voor nauwe samenwerkingen met Managed Service Providers. Het bedrijf zette hiervoor vorig jaar het Partner Boost Programma op.

Dit partnerprogramma is vernieuwd en kent voortaan de levels Launching, Accelerate en Thriving. De Launching en Accelerate levels zijn gelijk gebleven. Het nieuwe Thriving level is toegevoegd om klanten een beter beeld te geven van de ervaring die een partner heeft met Workspace 365. Deze drie levels kunnen partners zelfstandig of met behulp van het Workspace 365 team behalen. Daarnaast heeft Workspace365 Select Partners gekozen op basis van hun strategische waarde en de wijze waarop zij partners wereldwijd vertegenwoordigen.

Gijs van Hees, Success Maker bij Workspace 365: "We merkten dat er vanuit klanten behoefte was aan een specifiekere opsplitsing van partners op basis van ervaring. Daarnaast sluiten zich dit jaar weer meer partners aan dan vorig jaar, dus is het steeds belangrijker om partners goed te ondersteunen in elke fase van volwassenheid met Workspace 365. Partners zijn voor ons heel belangrijk, dus hier willen we ook voor de toekomst 100% focus op hebben."

Nieuw logo, kleuren en een aangepast ontwerp

Ook de huisstijl en het ontwerp van de werkplek zijn vernieuwd. De nieuwe interface maakt het mogelijk meer nieuwsbronnen toe te voegen aan de werkplek, zonder hierbij het overzicht te verliezen. Ook is er meer ruimte voor het integreren van applicaties en sociale interactie binnen de werkplek, meldt Workspace365.

Mark Grasmayer, Product Evangelist bij Workspace 365: "Door veel te praten met klanten en partners ontdekten we dat mensen ons omschreven als creatief en vriendelijk. Dit wilden we ook uitstralen in Workspace 365 en in al onze communicatie. Aangezien we een groot partnerkanaal hebben waarin we duizenden mensen trainen, is het belangrijk om onze communicatie simpel te formuleren. Met de nieuwe paarse huisstijl en website is de waarde van Workspace 365 snel duidelijk."

Terug naar nieuws overzicht
Cloud