Witold Kepinski - 11 juni 2019

Salesforce koopt Tableau Software

Cloud crm specialist Salesforce koopt voor bijna 16 miljard dollar Tableau Software, aanbieder van een analytics platform. De twee partijen zijn een definitieve overeenkomst aangegaan waaronder Salesforce Tableau zal verwerven in een aandelen transactie.

De overname is gedaan op grond waarvan elk aandeel van de gewone aandelen Tableau Class A en Class B zal worden ingewisseld voor 1.103 aandelen van gewone aandelen van Salesforce, goed voor een ondernemingswaarde van 15,7 miljard dollar (na aftrek van contanten), op basis van de achterliggende driedubbele gewogen gemiddelde verkoopprijs van de aandelen van Salesforce op 7 juni 2019.

"Tableau helpt mensen gegevens te zien en te begrijpen, en Salesforce helpt mensen om klanten te engageren en te begrijpen. Het is echt het beste van beide werelden voor onze klanten - het samenbrengen van twee kritische platforms die elke klant nodig heeft om hun business te begrijpen", zegt Marc Benioff (foto), voorzitter en co-CEO van Salesforce.

Digitale Transformatie

Met Tableau zal Salesforce een nog grotere rol gaan spelen in het stimuleren van digitale transformatie, waardoor bedrijven over de hele wereld kunnen beschikken over gegevens voor hun hele bedrijf en dieper inzicht kunnen krijgen in slimmere beslissingen, intelligente, verbonden klantervaringen kunnen stimuleren en innovatie kunnen versnellen zo melden de twee partijen.

Bedrijven van elke omvang en sector veranderen hun manier van zaken doen in het digitale tijdperk - klanten en gegevens vormen de kern van die transformaties, aldus Salesforce. Dit creëert een kans voor Salesforce en Tableau, omdat wereldwijd veel geld wordt besteedt aan technologieën en services die digitale transformatie mogelijk maken, aldus Salesforcen en Tableu.

Einstein

Met Customer 360 zegt Salesforce bedrijven een compleet en intelligent overzicht te bieden van hun klanten over elke touchpoint-verkoop, service, marketing, commercie en meer. Salesforce is een grote speler op het gebied van AI voor CRM met Salesforce Einstein en levert vandaag AI-gevoede analyses voor verkoop en marketing zo meldt het bedrijf.

Met Tableau en Einstein samen levert Salesforce een intelligente en intuïtieve analyse- en visualisatieplatform voor elke afdeling en elke gebruiker in elk bedrijf, aldus Salesforce. Tableau zal de analysemogelijkheden van zowel Customer 360 als Salesforce sterker maken, en het bedrijf in staat stellen om een veel bredere reeks klanten en gebruikers te bereiken zo beweren de twee partijen.

Analytics

Tableau biedt een analytics platform dat mensen van elk vaardigheidsniveau in staat stelt met gegevens te werken, aldus Salesforce. Meer dan 86.000 organisaties over de hele wereld, zoals Charles Schwab, Verizon, Schneider Electric, Southwest en Netflix, vertrouwen op Tableau om hen te helpen gegevens te zien en te begrijpen.

Als onderdeel van Salesforce zal Tableau in staat zijn om zijn missie om mensen te helpen gegevens te zien en te begrijpen, te schalen en verder te ontwikkelen. Na de overname zal Tableau onafhankelijk opereren onder het merk Tableau, waardoor een voortdurende focus op haar missie, klanten en gemeenschap wordt voortgezet. Als onderdeel van Salesforce blijft Tableau gevestigd in Seattle, Washington, en zal het verder geleid worden door CEO Adam Selipsky en het huidige managementteam.

Developers

Salesforce en Tableau hebben samen eden grote community van developers. Salesforce heeft een groeiende gemeenschap van meer dan 1,4 miljoen Trailblazers en de Tableau Community bestaat uit meer dan 1 miljoen gepassioneerde gegevensliefhebbers, aldus Salesforce.

Trend Micro BW BN week 10-11-13-14-2024 Copaco | BW 25 maart tm 31 maart 2024
Trend Micro BW BN week 10-11-13-14-2024

Wil jij dagelijkse updates?

Schrijf je dan in voor onze nieuwsbrief!