Mimecast ondersteunt partners nog meer

Mimecast ondersteunt partners nog meer

Mimecast ondersteunt partners nog meer

12-06-2019 | door: Teus Molenaar

Mimecast ondersteunt partners nog meer

Mimecast gaat zijn partners nog beter ondersteunen, zo bleek tijdens Partner Connect in het nieuwe kantoor te Utrecht. Sales Director Paul Jansen vertelt in vogelvlucht wat er verandert: er komen een territory manager, meer channel support, channel pre-sales, een distri manager en international partner accountmanagers.

De beveiligingsspecialist van e-mail heeft een goed jaar achter de rug; over het geheel genomen, maar zeker ook in de Benelux. Met dank aan kwesties als Baltimore, knipoogt Jansen. Hij verwijst naar de Amerikaanse stad Baltimore die begin mei werd gegijzeld door ransomware. “Ze konden zelfs hun e-mail niet gebruiken. Nou, dát zou ze in elk geval niet zijn overkomen als ze Mimecast hadden gebruikt.”

Hij vertelt de partners dat Mimecast een winstgevend bedrijf is met een omzetgroei van meer dan dertig procent over de laatste jaren. Ook het Team Continental Europe, waarvan de Benelux onderdeel uitmaakt, doet het goed. “Wij zijn gegroeid van twee naar zestig medewerkers, van wie er elf in Nederland werken. En we hebben mooie klanten, verspreid over alle sectoren. Mimecast als geheel heeft meer dan 33.000 klanten.”

Hij benadrukt het belang van de partners. Alle business verloopt via hen. Nieuwe klanten komen binnen via partners en via Mimecast zelf die de leads doorgeeft aan passende resellers. Het komende jaar zien we de onderneming op de Cyber Security & Cloud Expo op 19 en 20 juni in de RAI Amsterdam. Op 600Minutes Cyber Security in ’t Spant te Bussum op 4 september. En ten slotte natuurlijk tijdens de Infosecurity op 30 en 31 oktober in De Jaarbeurs.

Met humor

Dan Sloshberg, product marketing bij Mimecast, gaat in op de hedendaagse bedreigingen. En vooral op de gebrekkige manier waarop organisaties zich teweerstellen. “De beveiligingsafdelingen bij bedrijven gebruiken gemiddeld meer dan tachtig verschillende security-producten, afkomstig van veertig verschillende leveranciers.”

Bij beveiliging gaat het tegenwoordig meer en meer om de business continuïteit. E-mail is een belangrijk wapen van aanvallers, maar webapplicaties vormen een goede tweede. Websecurity-as-a-service van Mimecast vindt dan ook gretig aftrek. “En het is logisch dat wij bescherming van web en e-mail hebben gebundeld in één product.”

Sloshberg zegt dat 90 tot 95 procent van de computerproblemen zijn oorzaak vindt in menselijk handelen. Vooral via (spear)phishing geven medewerkers te veel informatie prijs. Daarom is training voor bewustwording zo belangrijk. “Wij doen dat overigens niet met het opgeheven vingertje; daarmee bereik je niet veel. Humor is ons wapen om mensen bewust te maken.”

Hij geeft aan dat Mimecast ‘Supervision’ aan de producten heeft toegevoegd in verband met compliance; vooral voor de financiële dienstverleningssector is dit van belang. Tot slot vertelt hij dat klanten archiving gebruiken voor back-up & recovery. In dit verband verwijst hij naar wat de belangrijkste analistengroepen over Mimecast. Gartner betitelt Mimecast de laatste jaren steevast als ‘leider’ in de magic quadrant van Enterprise Information Archiving. Forrester Research noemt Mimecast ‘leider’ in de Forrester Wave ‘Information Archiving Cloud Providers’ (eerste kwartaal 2019). En in de Market Quadrant van de Radicati Group staat Mimecast te boek als ‘topspeler’.

Sloshberg eindigt met te vertellen hoe de Icon Group, een wereldwijd farmaciebedrijf, Mimecast gebruikt. “Ze zijn vooral blij met het niveau van automatisering dat wij op het vlak van beveiliging weten te bereiken. Wij krijgen te horen dat ze blij zijn dat wij 99 procent van alle aanvallen weten te keren en dat ze graag met ons verder willen om die ene procent ook nog te aan te pakken.”

Dealregistratie

Nederland is, zo blijkt, een Office365 land. 43 Procent van de klanten van Mimecast gebruikt tegenwoordig Office365; een jaar eerder lag dat nog op 31 procent. Bestaande klanten gaan steeds meer gebruiken van Mimecast. Voorheen gebruikte een gemiddelde klant 2,9 oplossingen van Mimecast; tegenwoordig ligt dat op 3,1. Daarbij komt dat 38 procent van de klanten meer dan vier van de Mimecast-oplossingen inzet; een jaar eerder was dat nog 33 procent.

Stephan Thiel, channel sales director, heeft als belangrijkste boodschap dat Mimecast de dealregistratie heeft uitgebreid. Eerst gold die voor 90 dagen, met een eventuele verlenging van 90 dagen. Nu zit de registratie standaard op 120 dagen, met twee keer de mogelijkheid tot verlenging met 90 dagen. In totaal kom je dan op 300 dagen.

Dr. Kiri Addison, Head of Data Science for Threat Intelligence and Overwatch bij Mimecast, ten slotte vertelt hoe het bedrijf alle informatie over e-mail, webaanvallen en verdediging gebruikt om steeds intelligentere oplossingen te bouwen en toe te passen.
De afsluiter van de bijeenkomst is een inspirerende lezing van de succesvolle Nederlandse handbiker Jetze Plat. De regerend wereldkampioen vertelt over zijn focus, doorzettingsvermogen en dwingende wens mee te doen aan de Paralympics 2020 in Tokio.

Door: Teus Molenaar

Terug naar nieuws overzicht
Cloud