Wouter Hoeffnagel - 13 juni 2019

KPN zet volgende stap met integratie van XS4ALL

Bij de Ondernemingsraad van XS4ALL is de adviesaanvraag voor de integratie van XS4ALL in KPN ingediend. Deze adviesaanvraag volgt op de aankondiging op 10 januari van dit jaar, waarin KPN aankondigde in de loop van 2019 en 2020 de dienstverlening van de verschillende merken waaronder XS4ALL verder te laten gaan onder de vlag van het KPN-merk. De integratie is in lijn met de ambitie van KPN om alle klantengroepen in de verschillende segmenten te bedienen met het KPN-merk.

In de afgelopen maanden hebben het management van KPN en XS4ALL in samenwerking met de Ondernemingsraad meerdere toekomstscenario’s voor XS4ALL onderzocht. Alles overwegend concluderen het management van KPN en XS4ALL dat de volledige integratie van XS4ALL in KPN het beste toekomstperspectief biedt, zowel voor de klanten en de medewerkers als qua marktpositie. Het streven is het integratieproces eind 2020 te voltooien.

Klanttevredenheid voorop

KPN meldt samen met XS4ALL klanttevredenheid voorop te stellen. Bij de integratie is uitgangspunt dat klanten van XS4ALL de kenmerken van de XS4ALL-dienstverlening behouden en dat deze ook beschikbaar komen voor KPN-klanten. Vooropstaat dat door het samen gaan van XS4ALL en KPN de klanten uiteindelijk een betere dienstverlening en service krijgen. Klanten gaan pas over als het productaanbod gelijkwaardig of beter is dan dat ze nu ervaren, belooft KPN.

Binnen het KPN-aanbod komen daarom specifieke diensten. Zo zal er onder andere een nieuw Klantcontactcentrum met een technische helpdesk worden ingericht met experts van XS4ALL. Ook zullen er diensten worden ontwikkeld waarbij klanten bijvoorbeeld keuzevrijheid hebben bij de aanschaf van een modem. XS4ALL-klanten kunnen hun huidige modem en emailadres behouden.

Samenwerking en synergie bevorderen

De partijen willen per 1 augustus 2019 de XS4ALL-afdelingen Commercie, Techniek & Operatie, Klantcontact en HR samenvoegen met de respectievelijke afdelingen binnen KPN. Dit bevordert een succesvolle samenwerking en synergie. De integratie dient meerdere doelen:

  • Maximaal behoud van werkgelegenheid voor medewerkers.
  • Behoud en inzet van de goede kenmerken van XS4ALL voor KPN: de mensen, de kennis en de expertise.
  • Continuering van de huidige kwaliteit van dienstverlening aan klanten.

Op dat moment gaat iedereen over naar KPN. In de periode die volgt, is er voor het overgrote deel van de medewerkers van XS4ALL een functie beschikbaar binnen KPN. "Voor diegene waar dat niet voor geldt, zal KPN zich tot het uiterste inspannen om ook deze medewerkers van werk naar werk te helpen, binnen of buiten KPN", schrijft het bedrijf.

Wil jij dagelijkse updates?

Schrijf je dan in voor onze nieuwsbrief!