Redactie - 24 juni 2019

App4mation uit Utrecht opent nieuwe vestiging in India

App4mation uit Utrecht opent nieuwe vestiging in India image

App4mation, een zusterbedrijf van Triple Gold ServiceNow partner Plat4mation, opent een vestiging in Bangalore, India. De vestiging zal de naam 4Mation Technologies India gaan dragen, richt zich volledig op de ontwikkeling en onderhoud van apps en start met twee Scrum teams.

Het Utrechtse Plat4mation is in iets meer dan 5 jaar gegroeid van drie man met een klein kantoor in de Domstad tot een snelgroeiend bedrijf met inmiddels meer dan 160 medewerkers en vestigingen in Nederland, België, Duitsland en de V.S. Vorig jaar werd App4mation gelanceerd als zusterbedrijf met specifieke focus op custom apps voor industriële en kantooromgevingen. En nu breidt App4mation uit naar India om in de snelgroeiende vraag naar apps en app onderhoud te kunnen voldoen. Met deze extra slagkracht kunnen er sneller nieuwe apps worden ontwikkeld en nieuwe functionaliteit aan bestaande apps worden toegevoegd.

App4mation bouwt custom apps op het ServiceNow-platform, afgestemd op specifieke bedrijfsbehoeften. De vestiging in Bangalore wordt verantwoordelijk voor de ontwikkeling en het onderhoud van deze apps. Naast specifieke front-end en back-end expertise, gaat deze vestiging er ook voor zorgen dat apps goed blijven functioneren na nieuwe ServiceNow-releases.

Bangalore

Verschillende landen dongen mee in de race om de locatie voor het nieuwe kantoor. Uiteindelijk heeft App4mation om meerdere redenen voor India gekozen: de grote beschikbaarheid aan IT-talent, de groeiende economie, gunstige valutaomrekening en lage operationele en start-up kosten. De keuze voor de stad Bangalore sprak voor zich. Het is de stad waar concurrerende, partner- en product ecosystemen zich bevinden. En met meerdere technische universiteiten om de hoek, was dit de ideale plek voor de nieuwe vestiging.

Het opzetten van 4Mation Technologies India wordt geleid door Gerold Livingston. Naast dat hij verantwoordelijk is voor de start-up, zoals het regelen van kantoorruimte en de benodigde infrastructuur, zal hij ook een team samenstellen. “Aanvankelijk zal de vestiging uit ongeveer tien tot vijftien medewerkers bestaan. We zijn van plan twee Scrum teams te vormen met elk een producteigenaar, architecten en developers”,  aldus Livingston. De teams worden aangevuld met een HR & Administration Manager en Delivery Manager. Zo worden medewerkers goed begeleid, is de administratie gewaarborgd en kan er regionaal beleid worden uitgestippeld. Na de oprichting zal Gerold aanblijven in de rol van Delivery Director, waarbij hij eindverantwoordelijk zal zijn voor de levering aan klanten.

Wil jij dagelijkse updates?

Schrijf je dan in voor onze nieuwsbrief!