Nuance verbetert spraaksturing met stembiometrie en Natural Language Understanding

13-07-2019 | door: Wouter Hoeffnagel

Nuance verbetert spraaksturing met stembiometrie en Natural Language Understanding

Nuance Communications introduceert de Nuance Lightning Engine aan, een nieuwe AI-tool die gebruikmaakt van vierde generatie deep neural netwerken (DNN). De engine combineert stembiometrie met Natural Language Understanding (NLU) en biedt zo een gepersonaliseerde, menselijke ervaring op verschillende spraakgestuurde kanalen. Met de nieuwe engine kan een slimme speaker, virtuele assistent of IVR een specifieke gebruiker aan de hand van slechts één spraakcommando herkennen en identificeren waar die gebruiker naar op zoek is.

Consumenten maken steeds meer gebruik van spraaktechnologie om met de wereld om hen heen te communiceren: van de slimme assistent in de auto tot boodschappen doen met een smart speaker. Met de Nuance Lighting Engine kunnen gebruikers een uniek stemprofiel aanmaken voor de accounts die zij gebruiken. Aande hand van dit profiel kan de technologie de gebruiker herkennen en identificeren. Ook is het mogelijk via het profiel in te loggen, waardoor wachtwoorden niet meer hoeven worden ingevoerd.

Halvering spreektijd

Nuance stelt dat de technologie de spreektijd die nodig is om een gebruiker te identificeren halveert. Met behulp van de technologie kan de identiteit van een gebruiker sneller worden vastgesteld dan op basis van het menselijk gehoor mogelijk is.

"Stembiometrie beveiligt niet alleen het gebruik van spraak maar biedt in combinatie met NLU ook nog eens een naadloze gebruikservaring voor consumenten," aldus Brett Beranek, General Manager, Security Business, Nuance Enterprise Division. "Met de engine kunnen bedrijven eenvoudig controleren of een gebruiker is wie hij zegt dat hij is, wanneer deze contact maakt via een spraakkanaal. Dat scheelt tijd, die bedrijven vervolgens kunnen steken in een gepersonaliseerde interactie vanaf het allereerste contact, waardoor het contactmoment effectief, prettig en natuurlijk verloopt."

Beschikbaarheid

Nuance heeft de Nuance Lightning Engine beschikbaar gesteld voor een aantal strategische klanten via het Nuance Intelligent Engagement Platform. De technologie is vanaf deze herfst algemeen beschikbaar. Meer informatie over Nuances Conversational AI en Biometrie is hier te vinden.

Terug naar nieuws overzicht
Software