Smartphonehoesjes.nl: schade aan devices zijn een enorme kostenpost

Smartphonehoesjes

12-07-2019 | door: Redactie

Smartphonehoesjes.nl: schade aan devices zijn een enorme kostenpost

Om de hoek bij het in aanbouw zijnde prestigieuze nieuwe pand van AFAS in Leusden bouwen de mensen achter Smartphonehoesjes.nl aan een ander mooi imperium. Misschien nog niet zo groot als AFAS, maar wel vele malen groter en indrukwekkender dan de naam Smartphonehoesjes.nl doet vermoeden. Dit miljoenenbedrijf is ondertussen de absolute marktleider in smartphone accessoires voor particulieren in Nederland en België. Smartphonehoesjes zakelijk is vier jaar geleden gestart om ook heel gericht de zakelijke markt te kunnen voorzien van accessoires. De verantwoordelijke voor Smartphonehoesjes zakelijk, Joost Korenhof, legt uit wat de succesfactoren zijn. 

Joost, jullie zijn een online speler die consumenten bedient. Wat is de rol van het kanaal bij zakelijk?
De consumentenmarkt is voor accessoires feitelijk vooral een online game geworden. Het is voor een fysieke retailer bijna ondoenlijk geworden om een breed assortiment van alle smartphones op voorraad te houden. In dat gat is Smartphonehoesjes.nl gedoken. Met veel toewijding, specialisme en de juiste kanalen en leveranciers en eigen mensen in China kunnen we altijd beschikken over de juiste producten. Dat heeft ons tot de marktleider gemaakt en we groeien nog altijd behoorlijk hard. Consumenten bestellen online een hoesje en de volgende dag ligt het product in de brievenbus. Met smartphonehoesjes zakelijk spelen we toch een wezenlijk andere game. In de business markt van ICT-producten spelen de resellers een veel relevantere rol. Die hebben de contacten met de grote eindklanten. En daar werken wij dus graag mee samen.

Wat er zo anders aan de zakelijke markt?
Het gaat in de zakelijke vaak om bulkbestellingen en speciale verzoeken. Daar kunnen we bij Smartphonehoesjes zakelijk juist heel goed op inspelen. We hebben eigen mensen in China, waardoor we op verzoek aan speciale wensen kunnen voldoen. We zijn heel sterk in maatwerk oplossingen en kunnen producten van de juiste kleuren, logo’s en branding voorzien. Kortom, wij hebben een stevige schaalgrootte, maar zijn tegelijkertijd ook weer flexibel. Dat maakt ons een geliefde leverancier. 

Waarvoor kunnen Ict en telecom resellers terecht bij jullie?
De belangrijkste instrumenten voor een zakelijke gebruiker is zijn of haar smartphone, tablet en laptop. Als een van die apparaten kapot is, is er een acuut probleem. Daarom is de juiste protectie zo enorm belangrijk. Zakelijke klanten kunnen bij ons, en dat doen we dan in de regel via de reseller,  terecht voor telefoonhoesjes, tablethoezen en accessoires. Dat kan dus voor één product, maar ook voor een grote bestelling aan producten. Ons business to business team heeft ruime ervaring met zakelijke klanten en staat klaar om alles op maat te kunnen presenteren. We staan altijd voor onze resellers en hun klanten klaar, telefonisch, per chat of per mail. Zodra alles naar wens is, zorgen wij dat de bestelling in no-time bij u, of rechtstreeks bij uw klant, bezorgd wordt. De maximale service geven is voor ons belangrijk, dat zit diep in de genen van dit bedrijf.

Wat zie jij als belangrijkste trends op het gebied van protectie?
Nou, kijk maar eens om je heen. In de basis zie je dat iedereen, maar dan ook echt iedereen een cover om zijn smartphone heeft. Vaak met de mogelijkheid er een bankpasje in te doen, zodat dat het enige is dat mensen nog bij zich hebben. Alles bij de hand. En het liefst ook nog een screenprotector.  We weten ondertussen allemaal hoe irritant het is als je glas kapot is en hoe duur een reparatie is. Ook zakelijke gebruikers weten dat. Daarom worden ook laptops en tablets netjes in sleeves opgeborgen.

Hoe kijk jij tegen de huidige trend aan van mobiel werken?
We zijn tegenwoordig altijd met onze digitale werkplek onderweg en dat maakt de kans op schade vele malen groter. Het is niet alleen vervelend als een apparaat stuk is, maar feitelijk ben je dan ook een dag uit de running. Dat kan een bedrijf voorkomen door iedereen van een kwalitatieve, maar ook mooie, cover te voorzien. Zeker in de opkomende markt van hardware als een service is protectie een verplichting om aan de voorwaarden te voldoen van de operator in kwestie. Voor resellers betekent dit een mooie upsell, alsook een goede service-propositie. We werken ondertussen met een aantal hele grote SI’s, VAR’s en MSP’s samen die door hebben hoe veel waarde protectie van hardware biedt. We zijn feitelijk pas net begonnen, maar laten elk jaar een mooie groei van omzet zien. En dat is niet voor niets. We doen, samen met onze partners, toch iets heel goed.

Tot slot: heb je een tip voor de resellers? 
Nou, die tip is zo simpel als dat het logisch is. Verkoop altijd protectie mee aan de eindklant. Het is A, een uitgelezen kans voor een leuke upsell en B, een essentieel onderdeel van de digitale werkplek. Zonder protectie gaan smartphones en laptops eerder kapot: zo simpel is het. Laat deze servicekans dus niet liggen. 

Terug naar nieuws overzicht