Redactie - 16 juli 2019

Samsung: We verstevigen de band met onze eindklant

Met de opening van de Samsung Experience Store in Hoog Catharijne op 12 april zet Samsung een duidelijke stap richting de consument. In deze winkel kunnen klanten terecht voor gericht koopadvies, productuitleg, workshops en Service & Repair. Tijdens de drukke opening spreken we met Willem Visser, Vice President over deze stap en andere actuele zaken. 

Opening Experience Store
De eerste logische vraag die opkomt is waarom Samsung in deze tijd, waarin online steeds sterker wordt, toch een fysieke winkel opent. “Het feit dat we producten online kopen, betekent niet dat fysieke winkels buitenspel staan. In tegendeel!”, zegt Willem Visser, Vice President Mobile van Samsung Electronics Benelux. “Een fysieke winkel is vaak de beste manier om een product uit te kunnen proberen, voordat je het koopt. En als je vragen hebt over producten is niets zo fijn als het direct te kunnen vragen aan experts. Het grote voordeel van deze winkel hier is dat de mensen in de winkel eigen Samsung mensen zijn, die alle producttrainingen hebben gevolgd. Ze kunnen dus heel gericht vragen beantwoorden, maar vooral ook inzichten geven in nieuwe features die anders nog wel eens onbelicht blijven. Er is een deskundig team samengesteld die hier de bezetting gaat doen. Het Samsung Retail Team heeft afgelopen periode keihard gewerkt om alles hier op tijd gereed te krijgen. En dat is enorm goed geslaagd met de realisatie van een prachtige winkel en een sterk allround team. Ook voor een reparatie van een Samsung smartphone, tablet of smartwatch kunnen bezoekers in de Experience Store terecht. Toestellen worden bij een afspraak binnen een uur gerepareerd.”

Customer Journey
Als redactie zijn we in de gelukkige omstandigheid dat we zowel op de IFA in Berlijn als op het MWC in Barcelona de indrukwekkende stands – in Berlijn zelfs een speciale hal- van Samsung mogen beleven. Die speciale sfeer van productleadership is hier in Utrecht ook neergezet, zij het wel alleen met de mobiele producten. Hoe zit dat internationaal met Samsung stores en komt er ook nog een winkel met TV’s, smarthome producten en witgoed, leggen we aan Willem Visser voor. Hij antwoordt op die vraag: ”Eigen winkels zijn voor Samsung een duidelijk onderdeel van de customer journey. Wij hebben bewust gekozen voor deze centrale plek in Nederland, in het hart van dit prachtig opgeknapte Hoog Catharijne. De kwaliteit die hier is neergezet past ook bij de premium ambitie die wij hebben en de beleving die wij onze klanten mee willen geven. We hebben hier in Utrecht bewust gekozen om alleen de mobile devices te tonen, omdat we voor het totale assortiment gewoonweg de meters hier niet hebben. We focussen ons op de presentatie van de Galaxy S-serie inclusief de Samsung Galaxy Fold en Tablets, de Samsung Note-serie en de compleet nieuwe A-serie, waarmee we het gehele assortiment afdekken. Ook laten we de premium soundproducten van AKG zien, een merk dat onlangs door Samsung geacquireerd is. Internationaal worden er in de grote steden Samsung winkels geopend. Zo staat er in Madrid een prachtige winkel met het complete assortiment. Als je de kans hebt, ga daar dan zeker kijken.“

Zakelijke markt
Wat ook opvalt is de aandacht die Samsung in de winkel geeft aan de zakelijke toepassingen van de Mobile Devices. Inzoomend op deze kant van de markt zegt Willem Visser: “Natuurlijk is dit primair bedoeld als winkel voor de consument, maar vergeet niet dat werk en privé steeds meer door elkaar lopen. Meestal kiezen mensen voor één device, waarbij op een slimme manier zakelijk en privé gescheiden worden. Hier in de winkel kunnen dus ook zakelijke gebruikers terecht. Dat kan onder andere voor een demo van Samsung Knox of DeX, waarmee de smartphone als een volledige laptop kan functioneren in combinatie met een monitor. Allemaal krachtige oplossingen waarmee we laten zien zeer allround te zijn en ook de zakelijke markt als belangrijk speerpunt te zien. Ik nodig bij deze iedereen van harte uit om een kijkje te komen nemen in deze Experience store om het allemaal te beleven.“ 

Wil jij dagelijkse updates?

Schrijf je dan in voor onze nieuwsbrief!