Redactie - 17 juli 2019

Nick de Haas: ClearVox Nexxt als smart communications centrale

Telefonie is de basis, smart connectivity de volgende stap

"Als we hierover spreken, dan krijg ik echt kippenvel", dat is wat Nick de Haas zegt als we met hem spreken over 'zijn ClearVox Nexxt' als centrale van telefonie en smart connectivity. Nick de Haas is zeer gepassioneerd als het gaat om de mogelijkheden, die er momenteel zijn op het gebied van smart home en office. Met het team van X2com heeft hij de softpbx ClearVox Nexxt zo ontworpen, dat deze volledig is voorbereid om de centrale te zijn in alle communicatie en alle hardware die dit mogelijk maken. Dat gaat veel verder dan voice alleen, leren we van Nick de Haas die hier een unieke inspirerende visie heeft. "Hier ligt een grote kans voor het ICT-resellerkanaal."

Up-to-date, alles zit erin

Het is ondertussen een bekend verhaal. Per 1 september 2019 wordt ISDN in Nederland uit gefaseerd en moeten bedrijven over naar een VoIP-telefooncentrale. "Uiteraard duiken alle partijen hier op in, maar er liggen dan ook veel kansen", zegt Nick de Haas als we het over het momentum in 2019 hebben. Op de vervolgvraag wat ClearVox Nexxt dan onderscheidt van die andere aanbieders antwoordt hij: Dat zit vooral in de compleetheid van het product. We bieden een rijk pallet aan features aan, met een grote mate aan flexibiliteit en eenvoud. ClearVox Nexxt kan worden geïnstalleerd als on-premise, als Private Cloud oplossing en in een Multi-tenant versie. "Het kan in de vorm van een kastje (hardware) zijn, maar het kan ook prima functioneren in de Cloud. Wij hebben dit product hier met eigen mensen in Rosmalen ontwikkeld en zijn altijd zeer benaderbaar voor vragen. En als een vraag veel naar voren komt, kijken we of we een bepaalde feature kunnen toevoegen. De gebruiker kan de ClearVox Nexxt zelf ook gemakkelijk naar zijn eigen smaak inrichten en configureren. En als ik dan de drie grote pluspunten van ClearVox Nexxt op mag noemen zijn, dat ten eerste de schaalbaarheid binnen een vaste kostenstructuur. Zo betaal je dus ook niet voor een seat, laten we zeggen de spreekkamer, die niet altijd gebruikt wordt. Ten tweede is dat het feit dat we ClearVox Nexxt pas recentelijk hebben opgeleverd, waarmee het geen last heeft van legacy. Zo kunnen nieuwe modules eenvoudig worden toegevoegd. En ten slotte is dat het feit dat ClearVox helemaal is ontwikkeld vanuit de visie dat telefonie de basis is van verdere ontwikkelingen op het gebied van smart home en office.

Nick de Haas op de IFA, unieke kijk op zaken

Vorig jaar kwamen we Nick de Haas tegen op de IFA in Berlijn. Nu is de IFA voornamelijk een consumenten elektronica show en dus vroegen we hem wat hij daar als zakelijke telecom man te zoeken had. "Als je niet ziet dat, je als leverancier van zakelijk telefonie een link moet leggen naar smart home en office, dan mis je iets", zei hij toen lachend. En na een demo van ClearVox Nexxt door Nick de Haas begrijp je wat hij toen bedoelde! Met een grote grijns op zijn gezicht laat hij in een vliegensvlug tempo zien welke integraties ClearVox Nexxt allemaal aan kan op het gebied van smart connectivity. "Denk even wat langer na en dan snap en zie je dat er bij smart buildings altijd een belangrijke rol is weggelegd voor de communicatiecentrale. Dat was de telefoniecentrale, maar dat wordt de smart connectivity hub. Vergeet niet dat elk bedrijf ook weer communiceert naar relaties en eind-eindklanten. Denk eens aan een thuiszorgorganisatie, die hiermee de link kan leggen naar slimme melders van urgente omstandigheden en slimme sloten die open kunnen als dat nodig is. Meldingen en alerts worden in dezelfde workflow gemaakt naar zorgmedewerkers en andere betrokkenen. Over die scenario’s kan ik nog uren doorgaan. Juist daarvoor is ClearVox Nexxt ontwikkeld. Met die taak hebben we het ClearVox platform op de wereld gezet. En dat is dan ook de basis van z’n grote groeispurt, die we nu reeds zien. Hier ligt een grote kans voor het ICT-resellerkanaal."

X2com B.V. levert professionele telecom- en ICT-diensten aan bedrijven en instellingen in Nederland en België. Dat doen we via een sterk netwerk van meer dan 500 partners. X2com hecht veel waarde aan het ontzorgen van business partners en resellers. Tot op de dag van vandaag ontwikkelen we zelf innovatieve producten en diensten van hoge kwaliteit op basis van een bewezen platform. De diensten en oplossingen van X2com bieden meer functionaliteiten, toename in flexibiliteit voor gebruikers en een flinke kostenbesparing. X2com levert onder andere het ClearVox Nexxt platform.

 

Trend Micro BW BN week 10-11-13-14-2024 Copaco | BW 25 maart tm 31 maart 2024
Trend Micro BW BN week 10-11-13-14-2024

Wil jij dagelijkse updates?

Schrijf je dan in voor onze nieuwsbrief!