Witold Kepinski - 25 juli 2019

KPN omzet zakt verder

KPN zag zijn omzet in het laatste kwartaal met 3,1 procent dalen naar 1,359 miljard euro. De nettowinst daalde met 9,8 procent tot 128 miljoen euro.

KPN verloor klanten door het schrappen van de merken Telfort en XS4all. Het aantal internetabonnees daalde met 24.000 en nogeens 7000 TV abo's werden opgezegd.

In het zakelijke segment concentreert KPN zich op waarde boven volume, een strategie die is ontworpen om de positie van KPN te benutten rond marktposities, hoogwaardige merkperceptie en solide reputatie om meer winstgevende inkomsten te ontwikkelen zo meldt het bedrijf in zijn kwartaalcijferrapport.

"Onderdeel van deze strategie is de nadruk op een toekomstbestendige, vereenvoudigde productportfolio en netwerkupgrades met verbeterde toegangssnelheden. KPN's one-stop-shop van gestandaardiseerd en geconvergeerd oplossingen zijn ontworpen om op maat gemaakte single-play services te vervangen terwijl klanten weglopen traditionele IT-omgevingen op locatie tot (publieke) cloud-oplossingen. De nieuw geïntroduceerde Cloud proposities voor communicatie en beveiligde netwerken zijn de eerste van nieuwe slimme combinaties die komen de zakelijke markt", aldus KPN.

Wil jij dagelijkse updates?

Schrijf je dan in voor onze nieuwsbrief!