Redactie - 05 augustus 2019

Adobe Sign is ontwikkeld voor kleine bedrijven

Adobe Sign is ontwikkeld voor kleine bedrijven image

Adobe introduceert Adobe Sign voor kleine bedrijven, met mogelijkheden voor elektronische ondertekening, afgestemd op de behoeften van kleinzakelijke gebruikers.

Volgens nieuw onderzoek van Adobe zien medewerkers van kleinzakelijke ondernemingen papieren processen als een grote belemmering voor een efficiëntere bedrijfsvoering, waarbij 75% van de medewerkers aangeeft nog steeds documenten met pen en papier te ondertekenen. In combinatie met andere toonaangevende documenttechnologieën zoals Adobe Scan en Adobe Acrobat, helpt Adobe Sign kleinere organisaties hun papieren, handtekening afhankelijke processen te digitaliseren. Hierbij valt te denken aan de onboarding van klanten, contracten en goedkeuringen, betalingen en facturen en nog veel meer. Bovendien is Adobe Sign opgenomen in de Acrobat Reader app, handig voor bijvoorbeeld freelancers, zodat honderden miljoenen Acrobat Reader gebruikers wereldwijd elke maand twee documenten met e-handtekening gratis kunnen versturen.

Met Sign voor kleine bedrijven kunnen organisaties:

Klanten direct vanaf hun site registreren: PDF-formulieren worden gebruikt voor het verzamelen van contactgegevens van de klant tot het noteren van de handtekening op een overeenkomst. Maar een PDF die de klant dan moet downloaden, printen, handmatig moet ondertekenen en vervolgens moet terugmailen is allesbehalve handig. Met Adobe Sign kan ieder PDF-formulier worden omgezet naar een online versie. Zo krijgen klanten een moderne, digitale interactie met een merk.

Klanten laten ondertekenen en betalen voor diensten in slechts één stap: Nieuwe klanten te veel stappen laten doorlopen om een aankoop te voltooien is geen goed idee. Wanneer klanten voor het eerst online een contract tekenen, bijvoorbeeld bij het afsluiten van een abonnement, worden zij vaak doorverwezen naar een afzonderlijke betaalapplicatie, wat de conversie niet ten goede komt. Dankzij de Adobe Sign integratie met Braintree, een PayPal-service, is het nu gemakkelijk voor kleine bedrijven om betalingen van klanten direct na het invullen en ondertekenen van een formulier te voltooien.

Eén enkel formulier naar honderden ontvangers tegelijk sturen: Kleine bedrijven sturen vaak een standaard overeenkomst naar meerdere ontvangers voor ondertekening, zoals een sportclub die meer dan honderd mensen een aansprakelijkheidsverklaring voor een ledenweekend laat tekenen. Het formulier één voor één sturen kost tijd en maakt het moeilijk om reacties bij te houden. Nu kunnen kleine bedrijven het verzamelen van tientallen tot honderden handtekeningen in één keer automatiseren met één druk op de knop en houden zij gemakkelijk overzicht.

Beschikbaarheid

Nieuwe Adobe Document Cloud tools en diensten in Adobe Acrobat, Acrobat Reader en Adobe Sign zijn nu beschikbaar. Kijk op www.adobe.com/go/documentcloud voor een update of download.

Wil jij dagelijkse updates?

Schrijf je dan in voor onze nieuwsbrief!