Witold Kepinski - 10 augustus 2019

Salesforce koopt het Israelische ClickSoftware

Salesforce koopt het Israelische ClickSoftware voor 1,35 miljard dollar. ClickSoftware is een speler in oplossingen voor field service management. De toevoeging van ClickSoftware moet het aanbod van het Salesforce Service Cloud serviceplatform versterken, waardoor elke servicemedewerker van het contactcentrum naar het veld in staat wordt gesteld om meer verbonden, intelligente klantenservice te leveren, aldus Salesforce.

ClickSoftware stelt bedrijven in staat om veldwerkwerkzaamheden intelligent te plannen en te optimaliseren. Salesforce Field Service Lightning, gebouwd op Service Cloud, maakt gebruik van de nieuwste dispatching, mobiele personeelsbevordering en IoT-technologieën om bedrijven in staat te stellen hun volledige servicepersoneel op één centraal platform aan te sluiten. Met de gecombineerde mogelijkheden van Field Service Lightning en ClickSoftware wordt Salesforce gepositioneerd om de weg te wijzen naar de toekomst van fieldservice.

Cloud

"Het leveren van uitzonderlijke buitendienst is een steeds belangrijkere prioriteit voor bedrijven in alle sectoren, waarbij meer dan 70 procent van de leiders van klantenservice belangrijke investeringen doen om hun mobiele personeel te transformeren", aldus Bill Patterson, EVP en GM van Salesforce Service Cloud. “Onze acquisitie van ClickSoftware zal niet alleen de groei van Service Cloud versnellen, maar ook verdere innovatie stimuleren met Field Service Lightning om beter te voldoen aan de behoeften van onze klanten. We zijn verheugd het ClickSoftware-team te mogen verwelkomen bij Salesforce.”

“Onze missie is vanaf het begin duidelijk geweest: wereldwijd marktleider zijn op het gebied van servicebeheer en onze klanten veel waarde bieden. Lid worden van Salesforce biedt een geweldige kans om deze visie te versnellen ”, aldus Mark Cattini, CEO van ClickSoftware. “Als onderdeel van Salesforce zullen we sneller kunnen innoveren, waardoor onze gezamenlijke klanten hun klanten nog betere ervaringen kunnen bieden. Dit is een spannende mijlpaal en ik kijk uit naar wat we na sluitingstijd aan onze respectieve klanten zullen leveren.”

Services

Naarmate verbonden apparaten slimmer en voorspellend worden, evolueren de verwachtingen van klanten om snellere, meer toegesneden betrokkenheid te verwachten op basis van hun unieke behoeften. Bedrijven moeten hun klantenservice transformeren om concurrerend te blijven. Dit biedt enorme mogelijkheden om de on-site klantenservice-ervaring verder te verbeteren zo meldt Salesforce.

Salesforce introduceerde Field Service Lightning in 2016 om het mobiele personeelsbestand te voorzien van een 360-gradenbeeld van de klant, voorspellende inzichten en een offline eerste mobiele app. ClickSoftware en Salesforce werken sinds de lancering van Field Service Lightning samen om proactieve, intelligente veldservice te leveren. Met ClickSoftware en Field Service Lightning kan een coördinator, als een mobiele medewerker wordt vertraagd door verkeer, snel een andere veldtechnicus naar de taak routeren, zodat de afspraak van de klant niet wordt vertraagd. Deze interacties worden vervolgens automatisch bijgewerkt op het gehele Salesforce-platform, zodat iedereen - klanten, verkoop, klantenservice en buitendienst - volledig zicht heeft.

Naarmate de klantenservice blijft evolueren, zal de acquisitie van ClickSoftware strategische synergieën, technologische eenheid en nieuwe innovatiemogelijkheden creëren voor Salesforce om beter te kunnen voldoen aan de behoeften van bestaande en nieuwe klanten over de hele wereld door één naadloze field service-oplossing te bieden zo beweert Salesforce.

Trend Micro BW BN week 10-11-13-14-2024 Copaco | BW 25 maart tm 31 maart 2024
Trend Micro BW BN week 10-11-13-14-2024

Wil jij dagelijkse updates?

Schrijf je dan in voor onze nieuwsbrief!