DSD Europe levert CRM-oplossing Teamleader
DSD Europe breidt haar cloud services aanbod uit met de CRM-oplossing van Teamleader, die is gericht op het MKB. De cloudoplossing brengt CRM, verkoop, projectmanagement, facturatie en ticketing samen om de bedrijfsvoering van het eerste klantcontact tot de betaalde factuur te stroomlijnen.
"Met de toevoeging van Teamleader kunnen wij onze partners, IT-resellers en MSP's, een completer aanbod aan cloudoplossingen bieden, zodat zij hun services naar klanten kunnen uitbreiden", aldus Stan Laurijssen (foto), Team Lead Cloud Services bij DSD Europe.
Integraties
Teamleader kan met behulp van meer dan 200 integraties worden gekoppeld aan apps en tools, waaronder Exact Online, Dropbox Business en Microsoft Office 365. Bedrijven kunnen hierdoor gebruik blijven maken van de tools waarmee zij vertrouwd zijn.
"Het voordeel voor onze partners is dat wij naast Teamleader ook de verschillende integraties, als Dropbox Business en Office 365, leveren. Zo kunnen zij vanuit één platform hun klanten een totaalpakket aan services bieden", vult Stan Laurijssen aan. "Een Teamleader contract is gemakkelijk via het DSD-platform aan te maken en in verbruik te muteren. Voor een vast bedrag per maand maak je gebruik van alle Teamleader functionaliteiten."
Workflow stroomlijnen
Teamleader stroomlijnt de volledige workflow van eerste klantcontact tot betaalde factuur in één online tool. Met het CRM-systeem worden alle contacten beheerd vanuit een overzicht en kunnen aanvragen worden opgevolgd tot en met het aanvaarden van de offerte. Een projectmanagementtool zorgt voor controle over projecten, het bewaken van het budget en beheren van deadlines.
"DSD-partners met Teamleader in hun portfolio kunnen zich gemakkelijk verplaatsen in de rol van adviseur voor het automatiseren van bedrijfsprocessen. Zo kunnen zij hun services uitbreiden, hetgeen hun verdienmodel technisch meer mogelijkheden biedt," aldus Koen Stam, Strategic Partnerships Manager bij Teamleader.