Search & AI-driven Analytics specialist ThoughtSpot haalt flink bedrag op

29-08-2019 | door: Witold Kepinski

Search & AI-driven Analytics specialist ThoughtSpot haalt flink bedrag op

ThoughtSpot haalt 248 miljoen dollar op om ondernemingen te transformeren met Search & AI-driven Analytics met een waardering van $ 1,95 miljard in een over onderschreven ronde, waardoor de totale financiering van het bedrijf op 554 miljoen dolla komt. Nieuwe investeerder Silver Lake Waterman, het laatstadium groeikapitaalfonds van Silver Lake, sloot zich aan bij bestaande donateurs Lightspeed Venture Partners, Sapphire Ventures en Geodesic Capital in deze financieringsronde.

Met de nieuwe financiering zal ThoughtSpot blijven investeren in zijn go-to-market teams in Noord-Amerika, EMEA en APAC om aan de groeiende vraag te voldoen, R & D-inspanningen uit te breiden, inclusief aanwerving voor zijn engineering- en productteams, en te investeren in klant en gedachte leiderschapsevenementen, zoals de jaarlijkse klantenconferentie van het bedrijf Beyond 2019 . Gepassioneerde bouwers worden aangemoedigd om openstaande vacatures bij het bedrijf te bekijken en aan te vragen.

“Als ik het werk zie dat onze klanten zoals Walmart, BT en Daimler met ThoughtSpot doen om hun kritieke functies zoals supply chain of klantenservice te transformeren, ben ik ongelooflijk geïnspireerd, maar ik realiseer me ook hoeveel ontgrendeld potentieel er nog is als het gaat om datagestuurde inzichten, ” zei Sudheesh Nair, CEO, ThoughtSpot. “De wereld verandert snel en bedrijven die sneller veranderen zullen gedijen. Als technologiepartners voor onze klanten hebben we maar één taak: deze organisaties de flexibiliteit bieden die op zuurstof lijkt, zodat ze kunnen concurreren en winnen. ”

"Zeven jaar geleden zijn we begonnen met ThoughtSpot om een ??meer op feiten gebaseerde wereld te helpen creëren, hetzij in de directiekamer of in de frontlinies van ondernemingen, door gegevens en inzichten direct beschikbaar te maken voor iedereen, ongeacht hun technische vaardigheden," zei Ajeet Singh , Uitvoerend voorzitter en mede-oprichter, ThoughtSpot. “We hebben het geluk gehad dat enkele van de meest visionaire klanten onze missie sinds onze oprichting ondersteunen. Hoewel de aankondiging van vandaag zeker een belangrijke mijlpaal is, weten we dat we slechts 2% klaar zijn met het bereiken van onze doelen namens onze klanten. We zullen niet op onze lauweren rusten en blijven fundamentele innovatie op de markt brengen, want dat is wie we zijn. "

Groei onder wereldwijde ondernemingen

Meer dan de helft van de Fortune 10 en bedrijven zoals Walmart, Hulu, Daimler, 7Eleven, PetCo en Rolls Royce zijn ThoughtSpot-klanten geworden . Het bedrijf heeft ook een gemiddelde verkoopprijs van $ 250.000, wat bijdraagt ??aan een omzetgroei van 195% in de eerste helft van het fiscale jaar wanneer het bedrijf een run-rate van 100 miljoen dollar nadert

Terug naar nieuws overzicht