Intracto neemt Frontmen over

05-09-2019 | door: Wouter Hoeffnagel

Intracto neemt Frontmen over

Het Belgische digital agency Intracto neemt de Nederlandse specialist in front-end technologie Frontmen over. Met de overname verstevigt Intracto zijn aanwezigheid op de Nederlandse markt.

Frontmen is in Nederland een grote speler in de markt voor frontend-technologie, met klanten als Air France KLM, Jumbo, Rabobank en Tele2. Intracto is een digital agency die klanten ondersteunt met marketing, communicatie en technologie. Met Frontmen zegt Intracto de ideale aanvulling te hebben gevonden op haar full service-propositie.

Groei in Nederland

Het is de derde overname in ons land van het Belgische bedrijf dit jaar en de vijfde wereldwijd. "We groeien organisch al met meer dan 25 procent, maar blijven ook verder meespelen in de consolidatiebeweging", zegt Pieter Janssens, CEO van Intracto Group, hierover tegen Datanews. Intracto telt na de overname 240 werknemers in Nederland en ongeveer 600 in totaal. Nederland is dan ook een steeds belangrijkere markt voor het bedrijf. Janssens sluit niet uit dat Intracto tegen het einde van het jaar de meeste omzet uit Nederland haalt.

"Intracto geeft ons de mogelijkheid om vanuit onze eigen kracht te blijven opereren, maar om die nog krachtiger in te zetten. Onze expertise in JavaScript-frontendtechnologie is een meerwaarde voor de groep", zegt Remco Van Blitterswijk, oprichter en directeur van Frontmen, in een blogpost. "Samen met onze nieuwe collega's kunnen we volledige verantwoordelijkheid nemen voor developmentprojecten op maat en nog meer impact hebben. Wij kunnen nu de klant compleet ontzorgen: van het meedenken met digitale strategie tot het realiseren van apps en digitale platformen."

Terug naar nieuws overzicht