Redactie - 03 oktober 2019

AI creëert waarde voor klanten

Volgens CIO's van retailbedrijven ligt de sleutel naar een succesvolle toepassing van nieuwe technologieën in merchandising. Miriam Burt, Retail specialist en managing vice president bij Gartner zegt daarover: “Daar begint het creëren van waarde met AI, omdat AI erg geschikt is om klantproposities te verbeteren. Denk bijvoorbeeld aan demand forecasting: een retailer moet weten wat de klantvraag is en wordt.”

Verspilling

Dat is zelfs belangrijker dan voorheen, omdat klanten zich anno 2019 meer en meer druk maken om het voorkomen van verspilling. “Ze willen bovendien verse producten, ook om gezondheidsredenen. Dus hoe kent een retailer de juiste voorraadbehoefte en heeft hij altijd genoeg op de plank liggen, maar zonder het risico van verspilling? Antwoord: door veel met data te werken en data uit te wisselen met zoveel mogelijk mensen en actoren, zowel binnen als buiten de eigen organisatie. Alleen dan is de inzet van AI succesvol.”

Lees hier het volledige artikel.

Gartner IT Symposium Xpo

Executive-People en Dutch IT-channel zijn mediapartner van Gartner IT Symposium Xpo. 

Schrijf je hier in met korting voor Gartner IT Symposium Xpo. 

Wil jij dagelijkse updates?

Schrijf je dan in voor onze nieuwsbrief!