IDC profileert sterke cloud communicatie service providers

17-09-2019 | door: Witold Kepinski

IDC profileert sterke cloud communicatie service providers

International Data Corporation ( IDC ) heeft een nieuwe MarketScape-leveranciersbeoordeling gepubliceerd die acht belangrijke cloudcommunicatie-serviceproviders wereldwijd profileert. De acht bedrijven zijn Avaya, Bandwidth, IMImobile, MessageBird, Nexmo, Plivo, Sinch en Twilio.

Cloudcommunicatiebedrijven, ook bekend als realtime communicatieplatformproviders, faciliteren realtime communicatie met spraak en sms, evenals video- en e-mailmeldingen. Dit wordt bereikt door een scala aan tools te bieden, waaronder een groot aantal programmeermogelijkheden, evenals wereldwijde netwerkgateways en toegang tot lokale landenmarkten. De resulterende netwerken zijn schaalbaar, betrouwbaar en vooral gebruiksvriendelijk voor een breed scala aan ontwikkelaars. De meest dynamische en succesvolle platforms voeden ontwikkelaars door kosteneffectieve netwerken en een stabiel platform met flexibele ondersteuning te bieden.

Cloud Platform as a Service (CPaaS) maakt cloudgebaseerde hosting en beheer van applicatieprogrammeerinterfaces (API's) mogelijk. CPaaS-providers bieden communicatie-API's (routines) en tools die het programmeerproces vereenvoudigen dat nodig is om realtime communicatieoplossingen te maken en te implementeren. API's kunnen worden ingebed in bedrijfstoepassingen, waaronder mobiele apps en webplatforms, en kunnen ook bedrijfsprocesapplicaties verbeteren. CPaaS biedt ontwikkelaars API's in meerdere codeertalen die in de taal van hun keuze kunnen werken, in uren een prototype kunnen maken en in dagen een productierun kunnen uitvoeren. Met CPaaS kunnen ontwikkelaars software testen / ontwikkelen in een cloudomgeving die vervolgens kan worden geïntegreerd in een lokale omgeving. Gebruik vindt meestal plaats in het cloudmodel, met up-front hardware- en softwarekosten, geen contracten of verplichtingen, en geen abonnementskosten. Betaling is gebaseerd op micro-facturering gekoppeld aan daadwerkelijk gebruik.
In de afgelopen 18 maanden is het Cloud Platform as a Service (CPaaS) -segment ontploft met een uitbarsting van creativiteit en schaal. De leiders van het kernsegment CPaaS zijn al verder gegaan dan het leveren van basis-API-functies aan het faciliteren van uitgebreide geïntegreerde platforms die een breed scala aan digitale mogelijkheden bieden voor ontwikkelaars en ondernemingen. Sommige nieuwe innovaties omvatten conversatie-API's voor omni-channel engagement, geïntegreerde callcenteroplossingen en menugestuurde low-code applicatiestroomopbouw.

"Het CPaaS-segment in de cloudcommunicatie heeft de aandacht getrokken van enterprise-ontwikkelaars en heeft een uitbarsting van snelle groei laten zien die zich in de nabije toekomst zal voortzetten," zei Courtney Munroe , vice-president van de groep, Worldwide Telecommunications . "In het volgende tijdperk van CPaaS zal de oprichting van geavanceerde multi-gelaagde platforms die verder gaan dan het aanbieden van basis-API's tot het aanbieden van uitgebreide zakelijke platforms voor digitale innovatie. "

Terug naar nieuws overzicht
Cloud