SAP lanceert programma voor startups

21-09-2019 | door: Wouter Hoeffnagel

SAP lanceert programma voor startups

SAP organiseert voor de eerste keer het SAP.iO Foundry programma in München met zeven tech business-to-business startups. De startups maken software die integreert met de marketing- en commerciële cloudoplossingen van SAP. De startups krijgen ondersteuning van SAP-mentoren, toegang tot SAP-technologie en API's en de mogelijkheid om met SAP-klanten samen te werken.

SAP.iO Foundry Munich is een onderdeel van de innovatiestrategie van SAP. Deepak Krishnamurthy, Chief Strategy en Transformation Officer bij SAP, zegt: "De startups kunnen waarde aan onze klanten leveren en tegelijkertijd een aantrekkelijk ecosysteem opbouwen rond SAP C/4HANA en onze customer experience-oplossingen."

Customer experience verbeteren

De zeven startups zijn geselecteerd op basis van hun talent en vermogen om de customer experience te verbeteren op het gebied van marketing en commercie. Ook moeten zij nieuwe technologieën benutten zoals machine learning, kunstmatige intelligentie, internet of things en augmented reality, en hiermee data ontsluiten en inzetten om resultaten te behalen. Tot slot moeten zij in staat zijn klanten te werven en op te schalen.

De volgende startups zijn onderdeel van het SAP.iO Foundry programma:

  • ViewAR biedt een platformonafhankelijk systeem voor het eenvoudig creëren van augmented reality-apps voor internet en mobiel gebruik.
  • Presize.ai biedt mobiele bodyscansoftware voor online fashion retailers. De software draagt bij aan een betere klantervaring omdat consumenten de best passende kleding kunnen matchen met hun unieke body reality-apps.
  • ParcelLab is een cloud-gebaseerde service die merken helpt om zowel een gepersonaliseerde klantervaring als een optimale merkbeleving te bieden tijdens afreken-, verzend- en retourprocessen.
  • 8select is een plug-and-play software-oplossing die een curated shopping engine (CSE) biedt aan online retailers. Zij kunnen hiermee productaanbevelingen voor eindgebruikers personaliseren. Het stelt retailers in staat cross-selling te stimuleren door automatisch gecureerde productcombinaties, zoals samengestelde outfits, te laten zien tijdens de customer journey.
  • Dotaki tilt met het toepassen van kunstmatige intelligentie de conversieratio’s van online verkopers naar een hoger niveau. Dit doen zij door middel van het personaliseren van de content en de online ervaring op basis van de specifieke methode die een individuele bezoeker hanteert voor het maken van aankoopbeslissingen.
  • Rapitag is een leverancier van veilig afrekenen met een mobiele telefoon in de fysieke winkel. Rapitag biedt ’s werelds eerste gepatenteerde anti diefstal IoT-beveiligingstags voor het kopen met één klik. Hierdoor kunnen retailers hun fysieke winkels met elkaar verbinden en digitaliseren.
  • Expivi is een interactief en visueel e-commerceplatform dat zorgt voor een goede winkelervaring dankzij 3D-configuraties en artificial reality. Bedrijven kunnen hun online winkels upgraden door Expivi toe te passen.
Terug naar nieuws overzicht

Tags

startup, Cloud
Cloud