Rol CIO cruciaal voor klantervaring

Jenny Sussin, Gartner

29-10-2019 | door: Marco van der Hoeven

Rol CIO cruciaal voor klantervaring

“Op het gebied van customer experience geldt de CIO in veel organisaties nog steeds niet als een leider.”, zegt Jenny Sussin, Managing Vice President for Sales and Customer Experience. “Bij veel organisaties is de CIO weliswaar verantwoordelijk voor de digitalisering, maar zijn rol geldt niet als customer facing. IT wordt vaak gezien als een interne dienst. Maar juist in deze tijd waarin alles digitaal wordt zou het de CIO moeten zijn die het initiatief neemt om met digitalisering de klantervaring te verbeteren.”


“Voor CIO’s betekent dit dat ze nog meer business savvy moeten worden, in combinatie met het bijhouden en ontwikkelen van nog meer expertise over digitalisering.” Lees hier het interview dat we met Jenny Sussin hadden over dit thema.

Lees hier het volledige artikel.

Executive-People en Dutch IT-channel zijn mediapartner van Gartner IT Symposium Xpo. 

Schrijf je hier in met korting voor Gartner IT Symposium Xpo. 

Terug naar nieuws overzicht

Tags

gartner