Witold Kepinski - 25 september 2019

Salesforce bedient verzekeringsbranche via Financial Services Cloud

Salesforce kondigt nieuwe oplossingen specifiek voor de verzekeringsbranche aan in de Financial Services Cloud. Met behulp van de nieuwe tools kunnen verzekeringsagenten en medewerkers van de klantenservice beter in contact blijven met hun klanten en hebben ze een 360-graden overzicht van hun verzekerden.

De verzekeringssector staat tegenwoordig voor een groot aantal uitdagingen. Ondanks de overvloed aan nieuwe technologieën waar bedrijven gebruik van kunnen maken, zijn veel verzekeringsmaatschappijen relatief conservatief en missen ze vaak een innovatie roadmap voor de lange termijn die gebaseerd is op een digitale strategie. Tegelijkertijd zijn gescheiden en gedecentraliseerde, bestaande systemen vaak moeilijk te integreren en duur in onderhoud, waardoor het moeilijk is om een perfecte klantervaring te bieden zo meldt Salesforce.

Het opslaan van informatie in spreadsheets heeft blinde vlekken en zogenaamde ‘silo’s gecreëerd, bijvoorbeeld tussen de afdelingen verkoop en operations. Dit kan gevolgen hebben voor het voorspellend vermogen van een bedrijf, aangezien het verkoopteam als eerste veranderingen in de vraag vanuit de markt signaleert zo beweert Salesforce. In een kapitaalintensieve industrie waar onverwachte veranderingen kostbaar zijn, is voorspelbaarheid een cruciale factor om concurrerend te blijven en een goede klantervaring te kunnen bieden zo meent Salesforce.

De nieuwe oplossingen van Salesforce stelt verzekeringsmaatschappijen in staat om de ervaring van hun klanten te verbeteren; ze kunnen hun klanten bereiken via de kanalen van hun keuze, op een slimme manier taken prioriteren en de relatie versterken door op een meer gepersonaliseerde manier contact te hebben met hun klanten, aldus Salesforce.

Wil jij dagelijkse updates?

Schrijf je dan in voor onze nieuwsbrief!