Redactie - 04 oktober 2019

Online marketingbureau Smart IM trekt Capital A aan als investeerder

Online marketingbureau Smart IM trekt Capital A aan als investeerder image

Online marketingbureau Smart IM kondigt nieuwe aandeelhouders aan. Capital A verkrijgt meerderheidsbelang. Smart IM ziet deze ontwikkeling als startschot voor een nieuwe groeifase.

Smart IM, actief op het gebied van SEO, SEA, CRO en content, heeft het afgelopen jaar verschillende ontwikkelingen doorgemaakt onder leiding van CEO en inmiddels mede-aandeelhouder Bas de Goeje. Zo kondigde het bedrijf een samenwerking aan met het wereldwijd opererende OBAN International. Ook de FD Gazellen Award alsmede een plek in de Emerce 100 werden een feit. Het data-driven bedrijf heeft een groeiambitie en meldt met vertrouwen en hoge verwachtingen de samenwerking met Capital A aan te gaan.

Capital A

Capital A, voorheen bekend als ABN AMRO Participaties, investeert in volwassen bedrijven in de top van hun sector. Doorgaans investeert Capital A gemiddeld 5 tot 35 miljoen euro per investering in bedrijven met realistische groeipotentie. Het bedrijf is kritisch in haar selectie. Quinten Birkhoff, investment manager bij Capital A: "Smart IM is actief in een groeiende markt, en heeft een unieke technologie ontwikkeld die voor enorme schaalbaarheid zorgt. Wij zijn zeer verheugd samen met Smart IM deze kansrijke toekomst tegemoet te gaan."

Smart IM ziet in Capital A een partner om haar marktleiderschap verder uit te bouwen. Met bijna 50 enthousiaste medewerkers beheert het bedrijf een groeiend klantenportefeuille, dat bestaat uit A-merken in 45 verschillende marktsegmenten. Met steun van Capital A verwacht Smart IM exponentiële groei te realiseren.

Het online marketingbureau is in 2003 door Robin Freyer opgericht. "Na zestien jaar voelt het als een kroon op mijn werk dat Smart IM met nieuwe aandeelhouders, een veelbelovende toekomst in gaat", vertelt Robin Freyer – nog steeds mede-aandeelhouder – trots. Eigen technologie, inhouse tooling en het kundig inzetten van big data staan hierbij vanaf dag één centraal. Om kennis en expertise te waarborgen gaat Max Rens, grondlegger van de inhouse technologie en tooling, een functie in het bestuur bekleden.

Autonome groei en dienstverlening uitbreiden

De focus ligt op het realiseren van autonome groei en het uitbreiden van de dienstverlening door middel van overnames. De nieuwe aandeelhouders hebben daarvoor de Avalanche Digital Group opgericht. De ambitie van Smart IM is daarbij om in een aantal jaar uit te groeien tot een leidend digitaal marketingbureau van Nederland.

De samenwerking met Capital A opent voor Smart IM nieuwe deuren om haar sterke positie te onderstrepen, en om in de toekomst meer samenwerkingen aan te gaan. "Ook onze medewerkers biedt het ontzettend mooie kansen om zich verder te ontplooien en mee te groeien met de organisatie", zegt De Goeje. De transactie is begeleid door Marlon Putter, Luc Keltjens en Hidde Prijs van Marktlink Fusies & Overnames.

Wil jij dagelijkse updates?

Schrijf je dan in voor onze nieuwsbrief!