Nutanix kondigt nieuwe IT-automation aan voor private clouds

09-10-2019 | door: Witold Kepinski

Nutanix kondigt nieuwe IT-automation aan voor private clouds

Nutanix, speler in enterprise cloud computing, heeft het Nutanix hyperconverged infrastructuur (HCI)-platform geïntegreerd met de ServiceNow IT- en Operations-oplossingen om kritische, private cloud-workflows te automatiseren. Met deze integratie kunnen ServiceNow-klanten niet alleen automatisch Nutanix HCI-omgevingen ontdekken, maar ook toegang krijgen tot IT-services van Nutanix en direct meldingen ontvangen van kritieke incidenten gerelateerd aan Nutanix HCI binnen hun private clouds.

Het automatiseren van de alledaagse IT-taken is essentieel voor het faciliteren en versnellen van digitale transformatie in organisaties. Door het automatiseren van de meest gevraagde services en workflows kunnen IT-teams de tijd die wordt besteed aan het onderhoud van tickets verminderen en een public cloud-achtige ervaring bieden in het datacentrum. De gewonnen tijd kunnen ze gebruiken om zich te onderscheiden van de concurrentie en te focussen op strategische planning.

In een nieuw onderzoek onder 2.650 IT-beslissers wereldwijd, door Vanson Bourne in opdracht van Nutanix, gaven bijna alle respondenten (98%) aan dat automatisering van IT-activiteiten belangrijk is voor hun organisatie, waarbij 58% aangaf het zelfs “extreem belangrijk” te vinden. Daarnaast zal volgens Gartner "in 2022 intelligente infrastructuur het mogelijk maken infrastructuur voor machine learning, analytics en kunstmatige intelligentie voor IT-operaties (AIOps) als software toe te voegen aan 60% van de HCI- en samengestelde geïntegreerde systemen."

Integratie met populaire ServiceNow-services stelt Nutanix-klanten in staat om:

Automatisch private cloudomgevingen van Nutanix ontdekken met de ITOM Discovery-service van ServiceNow. Hierdoor hebben IT-operators end-to-end inzicht in Nutanix-assets, waaronder HCI-clusters, individuele hosts, virtuele machine (VM)-instances, storage pools en nog tientallen configuratieparameters en kritieke application-centric data points.

Self-service-mogelijkheden te leveren aan ServiceNow-gebruikers zodat ze snel applicaties kunnen provisionen, beheren en schalen via Nutanix Calm-blueprints, die als servicecatalogus-items op het Now-platform worden gepubliceerd. De Nutanix Calm-plug-in is verkrijgbaar via de ServiceNow Store.

Activiteiten in de private cloud te monitoren via de integratie met Nutanix' X-Play automation engine die in Prism Pro is gebouwd. Met een nieuwe X-Play-actie voor ServiceNow kunnen IT-managers de ITSM-service van ServiceNow gebruiken om hun team op de hoogte te stellen van kritieke incidenten en waarschuwingen in hun private cloudomgeving van Nutanix. Bijvoorbeeld wanneer een host geen stroom meer heeft of bij een server te weinig capaciteit dreigt.

"Automatisering is essentieel om de kracht en flexibiliteit van private cloud te benutten. Door alledaagse taken weg te nemen bij de IT’er, kan deze zich richten op het onderscheiden van de concurrentie; door het gebruik van de nieuwste innovaties, met toekomstbestendige investeringen in de infrastructuur", zegt Rajiv Mirani, Chief Technical Officer Cloudplatforms bij Nutanix. "Door Nutanix-software te integreren met de oplossing van ServiceNow, maken we het eenvoudiger om end-to-end automatisering van infrastructuur- en applicatieworkflows te leveren, zodat private cloud dezelfde eenvoud en flexibiliteit biedt als public cloud-services."

“IT-leiders eisen in toenemende mate meer automatisering voor hun cloudinfrastructuur, zodat zij zich kunnen concentreren op high-level, strategische drivers", aldus Jeff Hausman, VP en General Manager van IT Operations Management bij ServiceNow. "Door gebruik te maken van ServiceNow IT Operations Management voor volledig en dynamisch inzicht in de Nutanix-omgeving, kunnen klanten de overall operations-prestaties beter managen, proactief problemen oplossen en de efficiëntie van hun IT-investeringen beschermen."

 

Terug naar nieuws overzicht
Cloud