Redactie - 22 oktober 2019

Global Partner Program van F-Secure uitgeroepen tot ‘Program of the Year’

Global Partner Program van F-Secure uitgeroepen tot ‘Program of the Year’ image

SiriusDecisions, een dochteronderneming van Forrester, heeft het Global Partner Program van cybersecurity-leverancier F-Secure uitgeroepen tot ‘Channel Marketing Program of the Year’. Dit is een blijk van erkenning voor de brancheleidende ondersteuning die F-Secure biedt aan business-to-business (B2B)-resellers bij de ontwikkeling van de expertise en knowhow die ze nodig hebben om volwassener beveiligingsoplossingen zoals detection & response-oplossingen aan hun klanten aan te bieden.

Het in 2019 gelanceerde Global Partner Program van F-Secure biedt B2B IT-resellers in alle delen van de wereld de mogelijkheid om met F-Secure samen te werken. Daarmee kunnen ze alle obstakels uit de weg ruimen die hen verhinderen om hun klanten van hoogwaardige beveiligingsexpertise en -diensten te voorzien. Het partnerprogramma draagt bij aan een transparant samenwerkingsproces zonder pijnpunten voor resellers die de zakelijke cybersecurity-oplossingen van F-Secure aan klanten willen aanbieden.
Volgens Elena Zykova, global head Channel Development bij F-Secure, wijst het succes van het partnerprogramma duidelijk op de waarde van hechte samenwerking tussen cybersecurity-leveranciers en IT-resellers.

“We erkenden de noodzaak van een intensievere samenwerking tussen bedrijven met beveiligingsknowhow zoals F-Secure en IT-resellers die beveiligingsdiensten aan organisaties aanbieden. Ongeveer de helft van alle partners die bij de pilot van het programma waren betrokken zei nog nooit eerder direct contact te hebben gehad met het marketingpersoneel van een cybersecurity-leverancier. Het doorbreken van die barrière heeft duidelijk zijn nut bewezen tijdens de pilot”, zegt Zykova. “Alle partners die aan de pilot deelnamen zagen hun omzet met ruim 50 toenemen ten opzichte van dezelfde periode in het jaar daarvoor. Daaruit blijkt wel hoeveel we kunnen bereiken door onze krachten te bundelen.”

Het partnerprogramma is gelanceerd in een tijd waarin veel IT-resellers moeite hebben om tegemoet te komen aan de beveiligingsbehoeften van organisaties. Tijdens een recente enquête van F-Secure* sprak 69 procent van de respondenten de wens uit om hun dienstverlener in te ruilen voor een partner met meer technische knowhow en een diepgaander kennis op het gebied van cybersecurity. Volgens Zykova laat dit zien hoe belangrijk beveiligingsexpertise is voor IT-resellers en hun klanten.

“Organisaties willen dat hun dienstverleners superhelden op het gebied van cybersecurity zijn. Deze hoge verwachtingen resulteren vaak in teleurstelling en frustratie, omdat IT-resellers handen tekort komen”, zegt Zykova. “Onze oplossing voor dit pijnpunt was om verkoopondersteuning, marketingcampagnes, technische ondersteuning, businessmodellen en incentives te integreren binnen een flexibel programma dat partners beloont voor het verbeteren van hun dienstverlening. Wij helpen hen om uit te groeien tot een betrouwbare adviespartner op beveiligingsgebied. Dit is voor hen van cruciaal belang om verder te gaan dan het aanbieden van standaardsoftware voor de bescherming van endpoints en te voorzien in de detection & response-oplossingen die veel bedrijven nu nodig hebben.”

SiriusDecisions selecteerde de winnaars van de Program of the Year-prijs uit een groep van vooraanstaande B2B-organisaties die blijk geven van innovatie, uitmuntende prestaties en een sterke omzetgroei.

“De winnaars van de Program of the Year-prijs zijn door onze analisten geselecteerd vanwege hun uitmuntende prestaties qua assortiment, marketing en sales. De inzichten van de winnaars kunnen als voorbeeld dienen voor andere organisaties die hun onderneming vooruit willen helpen”, zegt Chris Cleary, service director Channel Sales Strategies bij SiriusDecisions. “Het doet ons een genoegen om F-Secure te hebben geholpen met de ontwikkeling van zijn programma, en het doet ons goed om dit succes te erkennen door het uit te roepen tot Program of the Year.”

Meer informatie over het Global Partner Program van F-Secure is hier beschikbaar.

*Bron: Het ging om een online enquête onder 3.350 besluitvormers, influencers en managers op IT-gebied in 12 landen.

Wil jij dagelijkse updates?

Schrijf je dan in voor onze nieuwsbrief!