Bob Stutz neemt het roer over bij SAP Customer Experience

01-11-2019 | door: Witold Kepinski

Bob Stutz neemt het roer over bij SAP Customer Experience

SAP Customer Experience heeft Bob Stutz aangewezen als nieuwe president voor Product Engineering & Operations. Hiervoor werkte Stutz als VP Marketing Cloud bij Salesforce. Stutz staat er niet alleen voor, want hij zal SAP Customer Experience samen besturen met Paula Hansen. Zij werkt al langere tijd als Chief Revenue Officer.

De nieuwe co-president is geen onbekende van SAP. Eerder werkte hij namelijk al voor het softwarebedrijf als Vice President of Industry Solutions. In zijn loopbaan heeft hij veel ervaring opgedaan met het op de kaart zetten van CRM-oplossingen. Dit deed hij bij onder andere Microsoft, Siebel en Salesforce. Er staat hem eenzelfde uitdaging te wachten bij SAP met het C/4HANA-portfolio. Hierin wordt het Customer Experience platform verder samengebracht om een verbonden customer journey over de verschillende processen en kanalen te realiseren. Daarnaast zal Stutz de integratie tussen de verschillende software-oplossingen verder leiden. Dit portfolio moet zo aantrekkelijk mogelijk worden voor organisaties die strategisch willen groeien op het gebied van Customer Experience.

Maurits van den Berg, Sales Manager bij SAP Customer Experience: “De carrière van Bob staat in het teken van het vormgeven van de toekomst van een nieuwe generatie CRM. Zijn ervaring helpt ons dan ook om onze klanten een complete ervaring binnen het C/4HANA-portfolio te bieden. We zijn ontzettend trots op de overnames van marktleiders als Gigya, Callidus, Coresystems en Qualtrics die wij de afgelopen jaren hebben gedaan en het is tijd dat de markt hier écht de vruchten van plukt. We hebben er vertrouwen in dat we met Bob in ons team de groei van C/4HANA-gebruikers voort kunnen zetten.”

Terug naar nieuws overzicht