Witold Kepinski - 04 november 2019

IT4Kids trekt Colette Zee aan als Algemeen Directeur

IT4Kids trekt Colette Zee aan als Algemeen Directeur image

Stichting IT4Kids heeft Colette Zee (45) aangetrokken als Algemeen Directeur. Jordy Kool, oprichter en voorzitter van IT4Kids: “Een op de acht kinderen kan niet sporten door financiële omstandigheden. Gelukkig zien steeds meer bedrijven in dat door de donatie van afgeschreven IT goederen, zij bijdragen aan de oplossing van dit maatschappelijke probleem. Maar, nog niet elk bedrijf weet dit. Een sterke sales- en marketingpropositie is nodig om onze missie - elk kind moet kunnen sporten - te verwezenlijken. Daarbij zitten we in een volgende groeifase en zijn we ook internationaal actief. Deze ontwikkelingen vragen om een sterke directeur en ik ben erg blij dat topsporter en zakenvrouw Colette voor ons heeft gekozen.”

Colette’s hele leven staat in het teken van sport. Na haar loopbaan als professioneel schaatser belandde zij in de sportmarketing bij onder meer House of Sports en als Manager Sponsoring & Events bij Meeùs. Voor haar indiensttreding bij IT4Kids was Colette werkzaam bij Nike als Strategisch Event Manager Europe. Colette Zee over haar keuze voor IT4Kids: “Ik ervaar dagelijks wat sport betekent in mijn leven. Winnen, verliezen, vriendschappen, doorzetten, incasseren. Dagelijks profiteer ik van de lessen die sport mij hebben geleerd. Op het moment dat je bijvoorbeeld een teleurstellende eerste afstand schaatst, kun je blijven piekeren, maar dan weet je zeker dat je slecht rijdt. Je moet een positieve mindset hebben om een topprestatie neer te kunnen zetten. In mijn werk heb ik van dichtbij ervaren dat het niet vanzelfsprekend is dat ieder kind een sportkans krijgt. Daar wil ik graag aan bijdragen. Daarnaast zie ik wat sportgeluk mijn twee dochters brengt.”

Colette begint gelijk met een volle agenda: “Ik ga de eerste weken kennismaken met partners, relaties, bestuur en de organisatie leren kennen. Het belangrijkste is focus en beleid aanbrengen en middels een sterke propositie moet de marketing/communicatie en salesmachine gaan draaien.”, aldus Colette.

Wil jij dagelijkse updates?

Schrijf je dan in voor onze nieuwsbrief!