Matrix42 ondersteunt werkplekken met Virtual Support Agent

06-11-2019 | door: Wouter Hoeffnagel
Deel dit artikel:

Matrix42 ondersteunt werkplekken met Virtual Support Agent

Leverancier van unified endpoint management Matrix42 introduceert zijn nieuwe Virtual Support Agent. Deze intelligente chatbot met de koosnaam 'Marvin' maakt gebruik van artificial intelligence (AI) om moderne werkplekken te ondersteunen en leert voortdurend nieuwe dingen.

De chatbot zorgt op diverse fronten voor een directe verlichting van de werkdruk. Marvin kan door medewerkers als personal assistant worden ingezet voor het afhandelen van technische vragen. Of dit nou een verzoek is om toegang te verkrijgen tot een specifieke applicatie op je laptop of het stellen van een vraag over een foutmelding in het dashboard van je auto. De AI-oplossing zorgt ervoor dat de eindgebruiker altijd en overal productief blijft zonder dat dit resulteert in extra werkdruk voor de IT-helpdesk.

Problemen oplossen met AI

Medewerkers kunnen via verschillende kanalen (zoals Microsoft Teams) contact zoeken met deze chatbot en een beschrijving van hun probleem opgeven. Marvin doet vervolgens een voorstel voor een oplossing. Als medewerkers daarmee akkoord gaan, kan de chatbot de oplossing eigenhandig realiseren.

Marvin leert voortdurend nieuwe dingen, verbetert de communicatie met gebruikers en ontwikkelt zich tot een ondersteunend systeem dat op elk uur van de dag beschikbaar is. De AI-oplossing kan gebruikmaken van de mogelijkheden van Microsoft Teams, maar is ook inzetbaar in combinatie met andere communicatieplatforms. De personal assistant is in staat emoties te herkennen en daar passend op te reageren. Zo merkt Marvin het meteen als een gebruiker ontevreden is over een bepaalde situatie en de zaak dreigt te escaleren. In dat geval kan hij het probleem overdragen aan een menselijke helpdeskmedewerker.

Snellere en efficiëntere klantenservice

Dankzij deze ondersteuning kunnen medewerkers zich focussen op de meer creatieve en complexe aspecten van hun werk. Klanten profiteren op hun beurt van snellere en efficiëntere klantenservice. Marvin biedt ook voordelen voor het management, zoals een verlichting van de werkdruk van de IT-afdeling, meer tevreden klanten, een toename van de productiviteit en een prettigere werksfeer.

Steeds meer bedrijven maken gebruik van intelligente chatsystemen. "Chatbots zoals Marvin worden steeds belangrijker in de moderne economie. Medewerkers en klanten zijn vaak over de hele aardbol verspreid. Daarmee komt de IT-infrastructuur onder enorme druk te staan", zegt Dick Gehéniau, Managing Director Benelux bij Matrix42. "Technische problemen kunnen zich op elk moment van de dag voordoen. Bedrijven hebben daarom een tool nodig die problemen snel kan verhelpen." De oplossing van Matrix42 kan naar wens worden uitgebreid, geconfigureerd en geïntegreerd, is updateproof en kan worden aangepast zonder ingrijpend maatwerk.

Onderdeel van geïntegreerd platform

De chatbot is onderdeel een geïntegreerd platform dat bestaat uit endpoint security, unified endpoint management, service management en software asset management een complete oplossing voor organisaties die hun IT-afdeling willen ontlasten. In Nederland bedient Matrix42 34 klanten in het enterprise-segment, die dagelijks van 55.000 endpoints gebruikmaken. Chatbot Marvin is een add-on voor Matrix42 Service Management, een oplossing waarmee bedrijven allerhande diensten kunnen automatiseren; van de bestelling en levering tot de afrekening in het ERP-systeem. Klanten kunnen ervoor kiezen om volledig te standaardiseren op de oplossingen van Matrix42 of om afzonderlijke producten van het bedrijf te integreren met de systemen van andere leveranciers.

Terug naar nieuws overzicht