Toucan Toco zet in op groei met meer Benelux partners

18-11-2019 | door: Wouter Hoeffnagel

Toucan Toco zet in op groei met meer Benelux partners

Toucan Toco, specialist in data storytelling, is op zoek naar partners die zijn oplossingen willen toevoegen aan hun portfolio. De Franse scale-up is sinds 2 jaar actief in de Benelux en bedient onder meer klanten als Econocom, Heineken, Sodexo en Renault Nissan. Met het optekenen van nieuwe partners zoals consultancy organisaties, service integrators en resellers, wil Toucan Toco de groei in de regio versnellen.

De data storytelling software van Toucan Toco helpt om grote hoeveelheden data op een gebruiksvriendelijke manier te visualiseren. Toucan Toco werkt in de Benelux al samen met partners als Capgemini, Accenture, Deloitte, Bearing Point en Dfakto. Om te zorgen dat meer organisaties data storytelling inzetten om data toegankelijk te maken voor zoveel mogelijk business professionals, wil het zijn netwerk uitbreiden. Hiervoor komen zowel consultancy partners, service integrators als resellers in aanmerking.

Aanvulling op BI

Volgens mede-oprichter en VP sales Baptiste Jourdan (foto) is de positie van Toucan Toco ten aanzien van andere traditionele leveranciers van business intelligence-oplossingen sterk. "De belofte van professionals die zelf aan de slag kunnen met data zie je bij veel partijen terug, maar weinigen maken deze belofte waar. De software is simpelweg te complex om te gebruiken voor iemand die geen IT-ervaring heeft. Onze oplossing vult dit gat en is daarmee ook geen vervanging van een business intelligence tool, maar een aanvulling die iedere business professional helpt zelf waarde te halen uit data."

Om partners te ondersteunen de data storytelling-oplossingen te vermarkten, is er het Toucan Toco Alliance Partner Program. Daarbinnen zijn verschillende mogelijkheden voor Gold, Silver en Bronze partners. Binnen dit programma biedt Toucan Toco ook trainingen en certificeringen aan. Jourdan: "We hebben ook in andere regio’s ervaren hoe waardevol partners zijn voor het uitbreiden van onze activiteiten. Door hen op de juiste manier te ondersteunen en aantrekkelijke marges te bieden, willen we een sterk partnernetwerk bouwen en werken aan het realiseren van onze groei-ambities in de Benelux."

Terug naar nieuws overzicht