Redactie - 19 november 2019

AWS, Genesys en Salesforce lanceren Open Data Model

AWS, Genesys en Salesforce lanceren een Open Data Model zo meldt de Linux Foundation.

Om digitale transformatie te versnellen, moderniseren organisaties in elke branche hun on-premises technologieën door cloud-native applicaties te gebruiken, aldus de Linux Foundation. Volgens onderzoeksbureau IDC zullen de wereldwijde uitgaven voor cloud computing groeien van 147 miljard in 2019 tot 418 miljard dollar in 2024 . Bijna de helft van die investering zal worden gekoppeld aan technologieën die bedrijven helpen om gepersonaliseerde klantervaringen te leveren.

Een grote uitdaging van deze verschuiving naar cloud computing is dat applicaties meestal worden gemaakt met hun eigen datamodellen, waardoor ontwikkelaars gedwongen worden om aangepaste code te bouwen, testen en beheren die nodig is om data in verschillende systemen in kaart te brengen en te vertalen. Het proces is inefficiënt, vertraagt innovatie en kan uiteindelijk leiden tot een gebroken klantervaring.

Cloud Informatie Model

Het is in de geest van het wegnemen van deze belemmeringen voor innovatie dat Amazon Web Services, Genesys en Salesforce samen zijn gekomen met de Joint Development Foundation (JDF) van de Linux Foundation om het Cloud Information Model (CIM) te vormen, een open-source datamodel standaardiseert data-interoperabiliteit tussen cloud-applicaties. De publicatie van CIM wordt mogelijk gemaakt door de open source modelleringstechnologie van MuleSoft , die meerdere bestandsindelingen biedt om CIM gemakkelijk te kunnen gebruiken met verschillende toepassingen. Door gegevens eenvoudig in de cloud te integreren, kunnen ontwikkelaars nieuwe producten bouwen die verbonden en gepersonaliseerde klantervaringen bieden.

"Het Cloud Information Model onder JDF brengen biedt een neutraal thuis voor de open-sourcecommunity", Jim Zemlin, Executive Director bij The Linux Foundation. “Hierdoor kan iedereen in de gemeenschap samenwerken en bijdragen leveren volgens een centraal bestuursmodel. Het effent de weg voor volledige gemeenschapsbrede betrokkenheid bij inspanningen voor data-interoperabiliteit en ontwikkeling van normen, terwijl de acceptatiegraad van de gemeenschap snel toeneemt. "

De CIM vermindert de complexiteit van de integratie van gegevens in cloudtoepassingen door gestandaardiseerde richtlijnen voor gegevensinteroperabiliteit te bieden voor het verbinden van verkooppuntsystemen, digitale marketingplatforms, contactcentra, CRM-systemen en meer. Ontwikkelaars hoeven niet langer maanden bezig te zijn met het maken van aangepaste code. In plaats daarvan kunnen ze de CIM binnen enkele dagen overnemen en uitbreiden, zodat ze datameren kunnen maken, analyses kunnen genereren, modellen voor machine learning kunnen trainen, een enkel beeld van de klant kunnen opbouwen en meer.

CIM compatibele toepassingen

De oprichters bieden al producten en technologieën aan die bedrijven kunnen gebruiken met de CIM. AWS Lake Formation helpt klanten bij het verplaatsen, opslaan, catalogiseren en opschonen van gegevens uit verschillende bronnen om snel een veilig gegevensmeer op te zetten. Amazon Redshift ondersteunt missiekritieke datawarehouses voor business intelligence, voorspellende analyses en realtime streaminganalyses. Klanten kunnen de JSON- of SQL-scripts gebruiken om CIM-compatibele schema's te maken voor hun AWS-datameren en datawarehouses.

Salesforce's Customer 360 is een set platformservices aangedreven door CIM. Customer 360 biedt klanten één bron van waarheid door directe toegang tot consistente, afgestemde klantgegevens in alle Salesforce-apps. MuleSoft, de aanbieder van het toonaangevende integratie- en API-platform, ondersteunt nu native CIM om de ontdekking van CIM-gegevenstypen mogelijk te maken, zodat gebruikers eenvoudig CIM-compatibele API's en integraties kunnen maken. CIM is vandaag beschikbaar in MuleSoft's Anypoint Exchange, de openbare marktplaats van connectoren, sjablonen en API's.

Met Genesys Cloud en Genesys AI kunnen bedrijven naadloos communiceren met hun klanten via alle kanalen, inclusief spraak, chat, e-mail, sms en sociaal. Door engagement-gegevens van Genesys te combineren met gegevens van CIM-compatibele bronnen, krijgen bedrijven een nog completer perspectief van hun klanten en werknemers in realtime, wat resulteert in diepere niveaus van personalisatie.

 

Wil jij dagelijkse updates?

Schrijf je dan in voor onze nieuwsbrief!