Redactie - 21 november 2019

MMD mikt op touch met innovatieve PHILIPS B-Line Monitoren

MMD mikt op touch met innovatieve PHILIPS B-Line Monitoren image

MMD pakt dit jaar groots uit met zijn nieuwe line up touch monitoren. Het bedrijf brengt niet minder dan vier modellen uit waarbij de nadruk ligt op de optimale gebruikerservaring. “Wij zijn niet uniek met touch, maar wij als monitorspecialist zijn we uitstekend gepositioneerd om deze markt te ontwikkelen”, zegt Roy van Weert (foto), Sales Manager Monitors bij MMD Nederland.

Helemaal onbekend met touch is MMD niet. Enkele jaren geleden voerde het bedrijf twee modellen voor de consumentenmarkt, al bleken de aantallen onvoldoende om verder te gaan. Of, zoals Van Weert het formuleert, was er onvoldoende fundering om op door te bouwen. “Het gaat uiteindelijk om de positionering. Dat is één van de learnings die we hebben meegenomen. Bij onze nieuwe zakelijke lijn B-Line touch monitoren hebben we goed gekeken naar het design van monitoren in algemene zin: wat is een goeie line-up met betrekking tot schermformaten. En ook: hoe kunnen bedrijven en organisaties de monitor inzetten in allerlei verschillende omgevingen?”

Touch is in principe in te delen in twee categorieën, legt Van Weert uit. Ten eerste is er de desktopstelling. Hierbij geldt over het algemeen dat design een belangrijke factor is, net als de juiste toepassing qua stand. “Daarnaast heb je open frame. Dat is een barebone product die is voorzien van een lijst en een bracket waarin je een panel kunt inbouwen. Deze halffabricaten worden veelal gebruikt in totaaloplossingen zoals way pointing.”

MMD biedt met zijn nieuwe propositie B-Line touch monitoren volgens Van Weert een brede desktopoplossing, in alle populaire maten: 16,5 17, 22 en 24 inch. “Deze monitoren zijn geschikt voor verschillende toepassingen in een breed aantal verticals. Het gebruikersgemak en de functionaliteit staan hierbij voorop. Denk bijvoorbeeld aan de reactie na aanraking en de snelheid waarmee de informatie op het display wordt verwerkt. In principe is de ervaring gelijk aan die in een app of op een tablet. In zulke details, zoals een natuurlijke weergave, licht de acceptatie van een scherm.”

De B-Line is voorzien van interactief 16:9 Full HD SmoothTouch display voor natuurlijke, vloeiende respons en wordt geleverd met stylus voor nauwkeurige controle. De monitor is tevens IP54-gecertificeerd waardoor deze spatwaterdicht en stofvrij is. Ook beschikt de B-Line over een aantal innovatieve features die het gebruikersgemak verhogen waaronder SmartContrast, dat voor rijkere, zwarte details zorgt terwijl EasyRead de ervaring biedt alsof de gebruiker een krant leest. Verder zijn aan boord features die de productiviteit verhogen of de vermoeidheid van de ogen vermindert.

B-Line touch kent volgens Van Weert een breed aantal toepassingsgebieden, bijvoorbeeld als Point of Sale in de retailsector of als Point of Information voor klanten of reizigers. Tevens liggen er mogelijkheden binnen logistics, hospitality, education en healthcare.

AV-markt in het vizier

Tot een half jaar geleden was er wat betreft touch monitoren een beperkt aanbod beschikbaar via niche-spelers, stelt Van Weert. Daarin komt wat hem betreft nu verandering in. “MMD is van mening dat wij op basis van onze schaalgrootte en achtergrond met zo’n propositie moesten komen. Dat is bovendien voor alle betrokken partijen in het kanaal erg interessant. Wij komen met een line-up die hen helpt specifieke markten verder door te ontwikkelen.”

Want naast de eerdere exercitie met touch op de consumentenmarkt heeft MMD nog een troef in handen. Via de collega’s van Philips Professional Display Solutions is veel kennis en expertise beschikbaar dankzij hun achtergrond met touch voor grotere schermen vanaf 42 inch of groter. Ook levert de divisie oplossingen op basis van het Android-platform.

Van Weert zegt dat de samenwerking tussen MMD en Professional Display steeds hechter wordt waardoor kruisbestuiving ontstaat. “Bij MMD richten we ons traditioneel op de IT resellers terwijl Professional Display meer zaken doet met het AV-kanaal. Wat je nu ziet is dat deze markten elkaar steeds meer gaan overlappen. De homogeniteit wordt minder. Wij zijn ook momenteel in gesprek met belangrijke AV-partijen om binnen de nabije toekomst een vorm van samenwerking op te starten.

Doorontwikkelen

MMD is voornemens zijn touch line-up verder door te ontwikkelen en het bedrijf onderzoekt nieuwe toepassingen. “Als je kijkt naar innovatie dan zul je ook af en toe in de achteruitkijkspiegel moeten kijken. Tot dusver verloopt de verkoop van touch naar verwachting. In dat opzicht is onze keuze om hierin te investeren een strategisch goede keuze geweest.”

“Wat we nu zien is dat we meer specifieke vragen krijgen”, vervolgt Van Weert. “Dat levert ons waardevolle informatie op en die informatie vertalen we door naar onze toekomstige producten. Momenteel onderzoeken wij bijvoorbeeld de mogelijkheden met open frame solutions. Tegelijkertijd blijven we gefocust op de samenwerking met IT-partijen die zich ontwikkelen in de AV-markt.”

Wil jij dagelijkse updates?

Schrijf je dan in voor onze nieuwsbrief!