Logitech maakt monitor- en beheerplatform Sync beschikbaar

21-11-2019 | door: Wouter Hoeffnagel

Logitech maakt monitor- en beheerplatform Sync beschikbaar

Logitech Sync is per direct wereldwijd beschikbaar. Het in juni aangekondigde Sync is een cloudplatform dat gebruikers helpt bij het monitoren en managen van zowel hun meeting rooms als videoconferencing-apparatuur, en het up to date houden van deze apparaten.

Gedurende de betaperiode, die liep vanaf de aankondiging in juni, zijn de functionaliteiten door Logitech samen met een selecte groep klanten en partners getest. Geüpdatet versie van Logitech Sync is nu beschikbaar voor zowel consumenten als bedrijven. Sync is een op IoT concept gebaseerde oplossing. Sensoren (Logitech hardware) communiceren via een gateway (Sync app) met een database (Sync cloud) en via een API kan de informatie uit de database gebruikt worden door andere systemen (bijvoorbeeld monitor- en beheersystemen van derde partijen) of Logitech's eigen Sync Portal. Door een account aan te maken en de app te installeren heeft men wereldwijd inzicht in de status van de vergaderruimte(s). Sync biedt de volgende features:

  • Real-time updates en monitoring: Dankzij Sync zijn gebruikers in staat om direct de status van verschillende meeting room-apparaten voor ogen te krijgen. Ze krijgen te weten welke meeting room online en klaar voor gebruik is en waar eerst een probleem moet worden opgelost indien dat nodig is.
  • Uitgebreid dashboard: Het uitgebreide dashboard geeft beheerders direct helder overzicht van de status binnen meeting rooms in hun organisatie. Het dashboard highlight bovendien de plekken die mogelijk issues hebben.
  • Firmware updates: Sync houdt Logitech-apparatuur makkelijker up to date. Dankzij Sync zijn nieuwe features en bug fixes direct beschikbaar, zowel bij on-demand als geplande firmware updates.
  • Beheer vele ruimtes: Deze feature geeft gebruikers de mogelijkheid om eenvoudig honderden bestaande meeting rooms toe te voegen aan Sync. Door het centrale platform en bulk-updatemogelijkheden kunnen vele ruimtes tegelijk beheerd worden.
  • Easy Deployment: Wanneer er wordt gewerkt met een MDM tool, zoals SCCM of Jamf, kan de Sync App gemakkelijk worden gedeployed.
  • RightSight-integratie: Autoframing-technologie verzekert deelnemers ervan dat ze perfect zijn geframed tijdens hun overleg. Dankzij Sync kunnen gebruiker RightSight handmatig aan of uitzetten. (Let op: Op dit moment alleen beschikbaar voor de Windows Sync App. Apple volgt op een later moment)
  • Schaalbaar naar de behoeften van de gebruiker: Sync biedt eenvoudige en accurate schaalbaarheid, ongeacht de hoeveelheid ruimtes en apparaten die de gebruiker wil managen.

Bedrijven die Logitech Sync zelf willen uitproberen kunnen een gratis Logitech Sync account aanvragen voor hun organisatie.

Terug naar nieuws overzicht
Cloud