Witold Kepinski - 25 november 2019

Cohesity introduceert nieuw partnerprogramma

Cohesity, aanbieder van data management en secundaire storage, heeft aanzienlijke verbeteringen aangekondigd in zijn channel partnerprogramma om te voldoen aan de groeiende kansen voor partners en klanten wereldwijd. Cohesity investeert in haar partnerprogramma zodat het gelijke tred kan houden met de snelle marktacceptatie van Cohesity-oplossingen voor gegevensbeheer.

Voortbouwend op het oorspronkelijke programma van vorig jaar, is het verbeterde programma gericht op eenvoud en transparantie, met royale bonussen voor het binnenhalen van nieuwe klanten, gestroomlijnde processen voor prikkels en management van marktontwikkelingsfondsen (MDF), en de mogelijkheid om de partnermogelijkheden duidelijk te onderscheiden.

"Ons verbeterde programma opent een wereld van kansen voor partners, waarvan vele al profiteren van de verkoop van onze disruptieve oplossingen voor gegevensbeheer aan klanten over de hele wereld", aldus Bill Lipsin (foto), vice-president van wereldwijde kanalen, Cohesity. “Vorig boekjaar groeide bijna 70 procent van onze actieve channelpartners hun bedrijf met meer dan 100 procent en veel partners groeiden hun bedrijf met meer dan 200 procent. Dit verbeterde programma zal partners blijven voorzien van opwindende manieren om de winstgevendheid te vergroten en meer waarde aan klanten te bieden, en het is ontworpen om partnersucces te versnellen en te belonen. ”

Eenvoudige partnerniveaus vergroten de transparantie en toegankelijkheid

Het verrijkte Cohesity-partnerprogramma is verdeeld in drie niveaus die partners duidelijke aanwijzingen geven over hoe zij hun bedrijf met Cohesity kunnen laten groeien. Het gelaagde programma is ook ontworpen om het voor Cohesity-klanten gemakkelijk te maken om goed geïnformeerde en ervaren channelpartners te identificeren die een bewezen staat van dienst hebben. De partnerniveaus zijn als volgt:

Premier-partner: de 'premier-partners' van de bovenste plank hebben de mogelijkheid om rechtstreeks met Cohesity-executives samen te werken aan gezamenlijke bedrijfsplanning en aangepaste groeiprogramma's. Premier Partners kunnen feedback geven via verschillende voertuigen, waaronder de Partner Advisory Council. Om de eerste partnerlaag te bereiken, moeten partners voldoen aan een reeks vereisten en complete trainingsaccreditaties.

Preferred Partner: kanaalpartners die specifieke trainingen volgen, worden erkend als 'preferred partners' met toegang tot Cohesity-partnerteams, MDF's voor marketing en enablement, samen met door instructeurs geleide trainingscursussen en niet-voor-wederverkoop (NFR) -software voor klantdemo's en onderwijs.

Associate Partner: Het eerste niveau van “geassocieerde partner” biedt toegang tot de Cohesity Partner Portal waar wederverkopers over de hele wereld vooraf gebouwde marketingcampagnekits kunnen verkrijgen, toegang hebben tot verkoophulpmiddelen en toegang kunnen krijgen tot webgebaseerde verkoop- en enablementtraining.

Een platform voor gezamenlijke marketing en activering inluiden; Het aanbieden van nieuwe prikkels voor partners

Cohesity heeft een nieuw hulpmiddel gelanceerd om MDF-beheer voor partners te stroomlijnen. De MDF-tool, geïntegreerd in de Cohesity Partner Portal, biedt de volgende voordelen:

Automatisering van het MDF-proces: de nieuwe tool automatiseert processen zodat partners eenvoudig claims kunnen aanvragen, beheren en indienen voor het stimuleren van bedrijfsgroei.

Speciale ondersteuning: 24/7 helpdesk-assistentie.

Cohesiteit heeft nieuwe prikkels geïntroduceerd voor partners die nieuwe klanten binnenhalen. Partnerverkoopteams in Noord-Amerika en Azië-Pacific in de voorkeurs- en toplagen komen in aanmerking voor bonussen tussen $ 5.000 en $ 50.000 voor elke nieuwe Cohesity-klant die ze ondertekenen. Bonussen worden bepaald door de oorspronkelijke dealgrootte. Vervolg aankopen komen ook in aanmerking voor bonussen. Stimulansen in andere regio's kunnen per markt worden aangeboden.

Partners ondervinden een toenemende vraag naar het softwaregedefinieerde platform voor gegevensbeheer van Cohesity waarmee bedrijven back-ups kunnen vereenvoudigen, gegevens eenvoudig kunnen beheren, massale gegevensfragmentatie kunnen oplossen en maximale waarde uit gegevens kunnen halen.

"Met de nieuwste evolutie van haar partnerprogramma biedt Cohesity mogelijkheden voor haar partners om hun expertise in de datamanagementportfolio van Cohesity op te bouwen en hun klanten te voorzien van oplossingen voor moderne, efficiënte en flexibele datacenters," aldus Mike Thompson , CEO van Groupware Technology. "Het verbeterde partnerprogramma onderstreept de betrokkenheid van Cohesity bij het kanaal om succesvolle resultaten voor hun partners te versnellen bij het oplossen van kritieke IT-uitdagingen."

"Het nieuwe Cohesity-partnerprogramma bevestigt ons succes bij het brengen van een uniek innovatief datamanagementplatform voor klanten in EMEA en maakt de weg vrij voor onze voortdurende groei", aldus Tim Jeans, hoofd van de gespecialiseerde verkoop bij SoftCat. "Cohesie levert consequent aantrekkelijke marges voor ons bedrijf en biedt tegelijkertijd enorme waarde voor bedrijven die de waarde van hun gegevens willen maximaliseren."

Wil jij dagelijkse updates?

Schrijf je dan in voor onze nieuwsbrief!