Wouter Hoeffnagel - 26 november 2019

Epson start campagne rond vrouwelijke ondernemers

Vrouwelijke ondernemers in Nederland zijn bezig met een inhaalslag. Het aandeel vrouwelijke ondernemers is sinds 2014 opgelopen van 34% naar 36%, blijkt uit cijfers van de Kamer van Koophandel. Het gaat dus goed, maar het kan altijd beter. Om hieraan bij te dragen lanceert Epson de #EpsonEntrepreneurs campagne. Hiervoor gaat het bedrijf de komende weken in gesprek met een aantal succesvolle vrouwelijke ondernemers.

Hoewel steeds meer vrouwen het besluit nemen om een eigen onderneming te beginnen, zijn ondernemende vrouwen nog altijd minder vanzelfsprekend dan mannelijke ondernemers. Een inhaalslag heeft natuurlijk tijd nodig, maar vrouwelijke ondernemers mogen ook wel wat zichtbaarder zijn, stelt Emilie Sobels, oprichter van Hashtag Workmode, initiatiefnemer van The Self-Made Summit en een van de ondernemers die Epson sprak voor de entrepreneurscampagne: "Ik wil meer vrouwelijke rolmodellen laten zien. Er zijn er genoeg, maar je hoort er nog te weinig over."

Vrouwelijke ondernemers ondersteunen

Epson onderschrijft dit streven en voelt de komende weken een aantal succesvolle vrouwelijke ondernemers aan de tand: Wat zijn de valkuilen waar je op moet letten als beginnend ondernemer? Hoe zijn zij zo succesvol geworden? Welke lessen hebben zij geleerd? "We hopen dat we het vrouwelijk ondernemerschap in Nederland op deze manier nog wat extra wind in de zeilen kunnen geven," zegt Ward Estoppey, Marketing & PR Manager bij Epson Nederland. "Hoe meer succesvolle vrouwen je ziet, hoe meer vrouwen het ondernemerschap als een haalbare optie gaan zien. Daarnaast steunen we een aantal ondernemers met een EcoTank-printer, om hen te helpen zo efficiënt mogelijk te ondernemen."

De #EpsonEntrepreneurs campagne gaat deze week van start, in samenwerking met een aantal vooruitstrevende vrouwelijke rolmodellen als Anke Horstman (TechGirl) en Emilie Sobels (Hashtag Workmode).

Wil jij dagelijkse updates?

Schrijf je dan in voor onze nieuwsbrief!