IT distributeurs hebben groeiende en vitale rol bij multi-channel successen

26-11-2019 | door: Witold Kepinski

IT distributeurs hebben groeiende en vitale rol bij multi-channel successen

Global Technology Distribution Council (GTDC) lanceert een gedetailleerd nieuw rapport waarin decision makers van o.a. venture capitalists, gevestigde OEMs, emerging tech bedrijven, MSPs, solution providers en eindklanten hun visie op IT distributeurs geven. De leden van deze brancheorganisatie, waaronder en ’s werelds meest succesvolle IT distributeurs, zijn gezamenlijk verantwoordelijk voor een jaaromzet van 150 miljard dollar wereldwijd.

Uit deze nieuwe onafhankelijk geproduceerde GTDC publicatie, Tech Distribution 2025, blijkt dat het distributielandschap meer en meer instrumenteel en onderling verbonden is in de verschillende technologie segmenten. Daarmee krijgen IT distributeurs een groeiende en vitale rol bij multi-channel successen.

“Toen we opdracht gaven voor dit onderzoek wilden we een compleet end-to-end overzicht krijgen van IT-distributie, van hoe het was tot hoe het er in de nabije toekomst uit zal zien,” zegt Frank Vitagliano (foto), sinds april van dit jaar  CEO van de GTDC. “Tot op heden hebben we als GTDC nog niet onderzocht hoe de afhankelijkheid van de verschillende spelers in de tech industrie van distributeurs is. Een van de uitkomsten van dit rapport is dat de onderlinge samenwerking en planning met distributeurs een stuk dieper en verder gaat dan in de afgelopen jaren.”

Tech Distribution 2025 is gebaseerd op gedetailleerde enquêtes en interviews met meer dan 50 top industry executives uit de verschillende betrokken segmenten. De meeste deelnemers aan het onderzoek – bijna 69% - beschikken over ruim een decennium ervaring in het werken met IT distributie. Nieuwkomers binnen distributie vertegenwoordigen zo’n 10% van alle respondenten en 21% heeft tussen vijf en tien jaar ervaring met distributie.

De uitkomsten hieronder geven de verwachtingen van de respondenten weer ten aanzien van hun distributie partnerships tot in het jaar 2025:

Meer dan de helft (61%) verwacht een groei van meer dan 10% via distributeurs

Virtual warehouse support voor SaaS (Software as a Service) en cloud oplossingen zullen de belangrijkste taak van distributeurs worden en bovendien een belangrijk middel om de vraag te stimuleren

Integratie, logistiek en voorraadmanagement tezamen met asset lifecycle services blijven cruciaal.

Daarnaast blijven de ontwikkeling van channel partners, credit / financial services en werving van nieuwe channel partners een top-prioriteit

Multi-vendor

“Deze studie bevestigt dat veel hoofdtaken die distributeurs al lange tijd bieden ook in de digitale wereld extreem belangrijk blijven,” aldus Vitagliano. “De toegevoegde waarde van distributeurs blijft groeien waarbij businessmodellen en portfolio’s zich blijven ontwikkelen. Multi-vendor oplossingen zijn essentieel en channel partners en vendors willen graag dat distributeurs de producten, oplossingen en specifieke services leveren die nodig zijn om te leveren die alle consumenten en bedrijven nodig hebben.”

De informatie voor het Tech Distribution 2025 rapport is verzameld, geanalyseerd en uitgewerkt in de maanden juni t/m oktober 2019 door Vation Ventures, LLC, gespecialiseerd in onderzoek naar  IT channel trends, ontwikkelingen en afhankelijkheden. Voor meer informatie over Vation, hetTech Distribution 2025 rapport en andere GTDC studies, ga naar gtdc.org/research-reports.

Terug naar nieuws overzicht