Cisco waardeert partners met CX & lifecycle verkopen

31-12-2019 | door: Teus Molenaar

Cisco waardeert partners met CX & lifecycle verkopen

Partners die inzetten op verkoop van producten en diensten gedurende de levenscyclus ervan krijgen meer waardering van Cisco. “Boven blijkt dat die partners sneller groeien”, aldus Nirav Sheth gedurende de Cisco Partner Summit in Las Vegas. Destijds was Sheth verantwoordelijk voor de partnerstrategie bij de netwerkfabrikant. Thans werkt hij voor Google.

Tijdens het evenement maakt Cisco met één opmerking duidelijk dat de IT-wereld is veranderd: vroeger wist je waar een applicatie draaide, tegenwoordig kan dat overal zijn. Om dat toch goed te laten verlopen en veilig verkeer te garanderen is een deugdelijke basis nodig: de infrastructuur. Dat betreft hardware en – ook bij Cisco – in toenemende mate software.

Maria Martinez, Executive Vice President and Chief Customer Experience Officer, legt op het partner-evenement uit dat Cisco met zijn CX (Customer eXperience) portfolio partners helpt die hun klanten bijstaan bij het in gang zetten en voltooien van de digitale transformatie. CX is nu een jaar onderweg en het bedrijf heeft niet stil gezeten. Er zijn meer diensten ontwikkeld om partners bij te staan. Zo zijn certificeringen (met bijbehorende trainingen) aangepast en is de SuccesHub ververst met informatie over levenscyclus-ondersteuning en rolgebaseerde lesprogramma’s.

BCS 3.0

Partners kunnen nu bijvoorbeeld beschikken over Business Critical Services 3.0: samengestelde expertise, analyses en inzichten die organisaties helpen de transformatie door te zetten. De dienst gebruikt kunstmatige intelligentie en machine learning om tot aanbevelingen te komen, en geeft tevens toegang tot experts van Cisco en partners. BCS 3.0 is gebouwd om de vraagstukken aan te pakken op het gebied van architectuur, engineering, Netops, SecOps en DevOps. “Hiermee krijgen onze partners weer aanleiding om met hun klanten te gaan praten; om aan te geven hoe zij kunnen profiteren van onze mogelijkheden”, stelt Sheth.

CX gaat over ondersteuning voor oplossingen, niet voor apparatuur. Partners krijgen hiermee rechtstreeks toegang tot de knapste koppen van het bedrijf om tot de beste oplossingen te komen. Het is nu uitgebreid met hulp bij software-abonnementen, evenals Support for Collaboration. In het tweede kwartaal van 2020 komt oplossing-ondersteuning voor Cisco Digitial Network Architecture (DNA) en beveiliging. Later volgen nog meer aspecten.

Het nieuwe partnerprogramma, zo maakt Sheth duidelijk, beloont partners die succesvol softwaretoepassingen bij hun klanten weten te introduceren. Ook komen er extra bonussen voor partners die Cisco DNA use cases aanbrengen.

Door: Teus Molenaar

Terug naar nieuws overzicht
Datacenter