MSI uitbesteden boost productiviteit niet alleen; het is onvermijdelijk

17-01-2020 | door: Blogger

MSI uitbesteden boost productiviteit niet alleen; het is onvermijdelijk

We hebben onlangs een herdruk van het Gartner-rapport ‘Market Trends: MSI - SIAM Buyer Behavior in Managed Communications Services gepubliceerd op onze website. Dit document duikt diep in de voordelen van MSI-SIAM voor organisaties in verschillende industrieën en bespreekt de belangrijkste uitdagingen van MSI.

Multi Source Integration/Service Integration and Management (MSI - SIAM) zijn verschillende acroniemen voor hetzelfde concept. Wikipedia beschrijft MSI-SIAM als “een benadering voor het beheer van meerdere dienstverleners ... en de integratie ervan als één IT-organisatie voor het bedrijfsleven.” Het is eigenlijk een multisourcing-service-integratieoplossing die naadloos end-to-end beheer van meerdere IT-serviceleveranciers mogelijk maakt en deze integreert en bestuurt via een klantgerichte IT-interface.

CIO’s hebben het moeilijk

Er is nergens ter wereld een CIO die niet heeft geworsteld met het integreren van meerdere services in de bestaande technologie en bedrijfsprocessen. Een CIO vecht op alle fronten met de exponentiële groei van verkeer, kanalen en apparaten. De complexiteit neemt toe naarmate het aantal communicatiediensten groeit. Deze complexiteit kan een organisatie overweldigen en leiden tot slechte inkoop- en implementatiebeslissingen, wat lagere productiviteit tot gevolg kan hebben. Werknemers zouden hun tijd niet moeten verkwisten aan complexe integratie-uitdagingen, maar hun vaardigheden, ervaring en creativiteit moeten gebruiken om hun bedrijf te innoveren. Het is daarom van cruciaal belang voor organisaties om dit onderdeel uit te besteden aan een MSI-expert zoals Orange Business Services.

Onze expertise in het beheer van complexe leveranciers gaat decennia terug: het zit in ons DNA. We treden op als consultant en door samen te werken met onze klanten kunnen we de best passende MSI leveren voor hun specifieke bedrijfsbehoeften. Klanten krijgen een stafchef om de IT-complexiteit af te handelen. Maatwerk is alles, er is geen one-size-fits-all. MSI bij ons is à la carte. We ontwerpen het beste model om de maximale waarde en het beste rendement te leveren afhankelijk van de specifieke omstandigheden van de klant. We kunnen voor sommige klanten zelfs incidentreductie van dertig procent en kostenbesparingen van veertien procent realiseren.

Als je je wil verdiepen in MSI-SIAM is het Gartner-rapport een geweldige plek om te beginnen.

Door: Glenn Le Santo, Editorial Director bij Orange Business Services

Terug naar nieuws overzicht